سقوط 700 واحدی داوو جونز در پی دستگیر رییس مالی هوآوی

شاخص داوو جونز آمریکا با 700 واحد سقوط به خبر دستگیری رییس بخش مالی هوآوی و استرداد آن به ایالات متحده واکنش نشان داد.

سقوط 700 واحدی داوو جونز در پی دستگیر رییس مالی هوآوی
کد خبر: 249706
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۶ ۱۱:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| خبر دستگیری رییس بخش مالی شرکت هوآوی چین و برنامه ریزی برای استرداد او به ایالات متحده باعث شد که شاخص سهام داوو جونز آمریکا در 24 ساعت اخیر بیش از 700 واحد کاهش پیدا کند.

در همین حال «منگا وانژو» در ونکوور کانادا دستگیر شد و اتهامات او در ارتباط با نقض احتمالی تحریم های آمریکا علیه ایران است. این در حالی است که سقوط شاخص داوو جونز به دلیل نگرانی از وخیم شدن روند مذاکرات تجاری میان پکن-واشنگتن در پی این موضوع است.

بر پایه این گزارش، پیش از این ترامپ در ماه اوت فرمانی را به امضاء رساند که استفاده از تجهیزات هوآوی را به دلیل نگرانی های امنیتی برای دولت ممنوع اعلام کرد و بعداز آن استرالیا و نیوزلند هم چنین رویه ای را دنبال کردند.

دولت های بریتانیا و آمریکا و متحدین آنها بر این باور هستند که تجهیزات هوآوی می تواند برای جاسوسی استفاده شود؛ ضمن اینکه در سال 2016 میلادی هم وزارت بازرگانی آمریکا تحقیقاتی را در ارتباط با اینکه آیا هوآویی فناوری آمریکایی به کار رفته در تجهیزات خود را به سوریه، کره شمالی و ایران فرستاده، تحقیقاتی را شروع کرده بود. پیش از این هم آمریکا شرکت زد تی ایی و هوآوی را به دلیل نقض تحریم های تسویه حساب در ارتباط با تراکنش با ایران و کره شمالی محکوم کرده بود.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها