حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در انگلیس نوشت:

شکست سخت آمریکا با رد قطعنامه ضدحماس

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در انگلیس نوشت: مخالفت سازمان ملل متحد با قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره محکومیت حماس برای حملات موشکی به رژیم صهیونیستی، شکست سختی برای آمریکا و رژیم صهیونیستی بود.

شکست سخت آمریکا با رد قطعنامه ضدحماس
کد خبر: 249710
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۶ ۱۱:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در انگلیس با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود بیان کرد: نیکی هیلی که گفته بود موقع انتصاب هیچ‌چیز از سازمان ملل نمی‌دانست و هدفش را دفاع از رژیم اسرائیل اعلام کرده بود، وداع تلخی با سازمان ملل داشت.


مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشست عصر پنجشنبه خود 86 رای موافق، 58 رای مخالف و 33 رای ممتنع به قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای محکوم کردن حماس داد.


از آنجا که پیش از این، تصویب شده بود که این قطعنامه باید دو سوم آرای مجمع عمومی یعنی حداقل 99 رای را به دست آورد، شکست دیگری برای آمریکا و رژیم صهیونیستی و اروپایی هایی که این بار پشت آمریکا قرار گرفته بودند، تحمیل کرد.


هیلی در معرفی این قطعنامه کاملا یک طرفه گفته بود امروز می تواند برای سازمان ملل یک روز تاریخی باشد اما این رای نشان داد که امروز بیش از هر کسی دیگر، برای نماینده ای که تنها چند روز دیگر در این سمت باقی نیست، یک روز تاریخی و درسی برای همیشه بوده است.


همزمان، حماس و جهاد اسلامی تلاش کشورها و نهادها و گروه های حامی فلسطین برای مقابله با پیش نویس قطعنامه آمریکایی در مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت گروه های مقاومت را ستودند.


داود شهاب مسئول دفتر رسانه ای جنبش جهاد اسلامی گفت که شکست این طرح آمریکایی در سازمان ملل سیلی محکمی به آمریکا و رژیم صهیونیستی بود که طبق عادت همیشگی شان در تریبون بین المللی عادت به دروغ پراکنی دارند.


وی مواضع کشورها و نهادها و گروه های مخالف این طرح را ستود و همچنین یادآورشد که ننگ بر کسانی که با اسرائیل مماشات کرده و به نفع این قطعنامه رای دادند. این کشورها به خاطر نفاق، ترس و نادیده گرفتن حقیقت احساس شرم خواهند کرد.


جنبش مقاومت اسلامی نیز در این باره افزود که همراه با ملت فلسطین تلاش های جدی کشورها و طرف های ذیربط در رویارویی با پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا به سازمان ملل در محکومیت حماس و گروه های مقاومت را از نزدیک دنبال می کند.


فوزی برهوم سخنگوی رسمی حماس این تلاش ها را ستود و آن را بیانگرحمایت از عدالت و دفاع از حق و رعایت انصاف در قبال ملت فلسطین دانست.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها