کد خبر: 249862
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۷ ۱۱:۰۴:۰۰
| |

حسین علیزاده شهروند افتخاری شیراز شد

شهردار شیراز، عنوان شهروند شیراز را با کسب اجازه از شهروندان این کلانشهر به حسین علیزاده اهدا کرد.

حسین علیزاده شهروند افتخاری شیراز شد
کد خبر: 249862
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۷ ۱۱:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| شهردار شیراز، عنوان شهروند شیراز را با کسب اجازه از شهروندان این کلانشهر به حسین علیزاده اهدا کرد.

علیزاده هم در این مراسم گفت: من اولین فعالیتم را در سن 21 سالگی در شیراز شروع کردم و این شهر پیوندی محکم با موسیقی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه فضای این شهر را موسیقی و ادبیات فرا گرفته است، افزود: زمانی از من می‌پرسیدند که چرا نشان شوالیه را نپذیرفتم اما اگر کسی هم اکنون در این نشست باشد متوجه می‌شود که افتخار شهروند شدن در شیراز چقدر در مقابل آن نشان بزرگتر است.

شهردار شیراز هم ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم، اظهار کرد: از شیراز سخن می‌گوییم، شهری که به پشتوانه تاریخی و داشته‌های فرهنگی خود پایتخت فرهنگی ایران زمین است.

حیدر اسکندرپور افزود: شهر شیراز هم جسمش نقطه به نقطه و کوچه به کوچه و ساختمان به ساختمان بیانگر هویت ایران سربلند است و هم روحش بیانگر روح ایران زمین است.

وی با بیان اینکه هر کس در هر کجای دنیا سعدی و حافظ را به عنوان نماینده روح بلند ایرانی می‌داند، خاطرنشان کرد: شیراز می‌تواند محل برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری کشور باشد.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه این رویداد در سطح استانی برگزار شده است، یادآور کرد: شیراز ظرفیت برگزاری رویدادهای در تراز بین‌المللی را دارد و ثروت مردم شیراز داشته‌های فرهنگی آنهاست.

اسکندرپور با بیان اینکه در شیراز نیاز نیست برای تولید اشتغال کارخانه بزنند، اضافه کرد: کافی است با نگاه متفاوت به حوزه هنری و فرهنگی در شیراز زمینه‌ای ایجاد شود که این شهر مرکز فرهنگ و هنر کشور باشد.

وی با بیان اینکه مردم شیراز از جنس هنر هستند و رنگ و بوی هنر دارند، عنوان کرد: جشنواره موسیقی فارس در دیاری برگزار شد که وادی موسیقی است.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه استاد حسین علیزاده کسی است که به قول خودش از روزهای دور از کوچه پس کوچه‌های شیراز عبور کرد تا موسیقی این کشور را تعالی بخشد، اظهار کرد: موسیقی نینوای استاد علیزاده برای ایرانیان کاملا آشناست و با افتخار و به پاس خدمات بسیار موفق این بزرگمرد به موسیقی ایران و زحمات فراوانی که در عرصه موسیقی ایران زمین کشیده است افتخار شهروند شیراز به ایشان تقدیم می‌شود.

اسکندرپور با بیان اینکه این استاد بزرگ با وجود اینکه افتخارات بزرگ بین‌امللی کسب کردند اما بیان کردند بزرگترین افتخارم این است که مهر و محبت ایرانیان نصیبم شده است، گفت: به دلیل عشق و علاقه استاد علیزاده به شیراز به نمایندگی از مردم مهمان دوست شیراز، عنوان شهروندی شیراز عزیز به استاد هدیه می‌شود و امیدواریم این مرز و بوم از مردانی از جنس استاد علیزاده پر باشد.

موسیقی فارس آمیخته‌ای از دانش و فطرت آدمی است

سرپرست استانداری فارس گفت: موسیقی فارس آمیخته‌ای از دانش و ذوق و فطرت آدمی است و فیلسوفان و دانشمندان هنر درخصوص زیبایی‌ها و تاثیرات علم موسیقی مطالبی را بیان کردند که جایگاه این هنر را نشان می‌دهد.

یدالله رحمانی شامگاه جمعه در آیین پایانی دومین جشنواره موسیقی فارس و دهمین دوره گروه‌نوازی استان، ضمن تشکر از گروه‌های موسیقی که با برنامه‌های دلنشین خود وجد و شور و نشاط در جمع ایجاد کردند، اظهار کرد: استان فارس جلوه‌گاه فرهنگ، هنر، طبیعت و گهواره تمدن ایران زمین است.

وی خاطرنشان کرد: این استان کهن که باید آن را ایران کوچک نامید، شهره دنیاست و صاحبدلان، این دیار را با حافظ و سعدی می‌شناسند و مومنان در حرم حضرت شاهچراغ (ع) سومین حرم اهل بیت (ع) به آستان ملکوت پای می‌گذارند.

سرپرست استانداری فارس با اشاره به اینکه تاریخ سرزمین فارس گویای تمدن جهان و مورد توجه تمام علاقمندان به فرهنگ و هنر و پژوهش است، عنوان کرد: ثبت 5 اثر جهانی در فهرست یونسکو و 2900 اثر ملی نشان دهنده این ظرفیت بی‌بدیل است.

رحمانی با بیان اینکه موسیقی نیز در فارس از جایگاه والایی برخوردار است، بر مشارکت بخش خصوصی ضمن حفظ ارزش آثار موسیقایی تاکید کرد و گفت: باید شرایطی برای کسب درآمد هنرمندان ایجاد شود تا ضمن انتقال غنای فرهنگی به جامعه، اشتغال هم ایجاد شود.

موسیقی می‌تواند مسائل لاینحل سیاسی را حل کند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موسیقی می‌تواند در جامعه اتحاد و آرامش ایجاد و مسائل پیچیده لاینحل سیاسی را حل کند، گفت: موسیقیدان‌ها که سفرای فرهنگی ایران هستند می‌توانند موقعیت‌هایی ایجاد کنند که در جهان به صلح برسیم.

مسعود رضایی شامگاه جمعه در آیین پایانی دومین جشنواره موسیقی فارس و دهمین گروه‌نوازی استان، اظهار کرد: خداوند می‌فرماید گل آدم را با روح خود سرشته‌ام و هنرهایی که از انسان‌ها تراوش می‌کند از روح خداست.

وی با بیان اینکه نمی‌دانم چرا بعضی افراد موسیقی را برای جامعه مضر می‌دانند، خاطرنشان کرد: کسانی که هر جا درمانده شدند با زبان موسیقی مستبدترین افراد را به راه نرمش کشانده‌اند و در داستان‌های مختلف این مهم بیان شده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنرمند موسیقی دیگر انسان‌ها را وادار می‌کند که با اندیشه او همراهی کنند، خاطرنشان کرد: این جز از زبان موسیقی برنمی‌آید.

رضایی بیان کرد: در شگفتم از کسانی که موسیقی را آلت لهو و لعب می‌دانند در حالی‌که انسان‌های عارف از راه موسیقی به خداشناسی رسیدند. مثنوی نی‌نامه مولوی چیزی جز خلقت خداوند نیست و حکایت‌های سعدی نیز برآمده از روح زیبای اوست.

وی با بیان اینکه موسیقی نوایی است که با حرکت صداها به وجود می‌آید و آن هم در خلقت طبیعت است، عنوان کرد: اگر به آلت‌های موسیقی نگاه توجه شود به شکل عضوی از بدن انسان ساخته شده که کاسه‌گاه او نماد محل فکر و اندیشه انسان است.

موسیقی راه کوتاه رسیدن به مدینه فاضله است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه موسیقی راه کوتاه رسیدن به مدینه فاضله است، خاطرنشان کرد: هنر موسیقی با حکمت ایرانی تنیدگی یافته و به تار و پود دیبای اندیشه ایرانی تبدیل شده است؛ به نحوی که فارابی، ابن سینا، قطب‌الدین کازرونی و دیگر حکیمان بدان مشغول شدند.

صابر سهرابی شامگاه جمعه 16 آذر در آیین پایانی دومین جشنواره موسیقی فارس و دهمین دوره گروه‌نوازی استان، اظهار کرد: هنر، زیبایی است که نزدیک‌ترین و ملموس‌ترین تجلی ذات خداست که با پدید آمدن هستی جریان یافته و موسیقی صدای این زیبایی است.

وی با اشاره به اینکه صدای پیچش باد در لابه‌لای درختان تا نوای هزاران همه بانگ زیبایی خداوند را سر می‌دهند، افزود: موسیقی زبان هستی است و بانگ الهی را با هر زخمه در عالم می‌گستراند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خاطرنشان کرد: موسیقی در سرزمین اندیشه و در دیاری که صدای سخن عشق نامیدند همچون شمعی است برای آنان که افقی روشن را ترسیم کردند و هزاران شیفته موسیقی ایران در این سرزمین بانگ خوشی بلند کردند.

سهرابی با اشاره به اینکه در جامعه‌ای که هنرمند هرجا رود قدر بیند و بر صدر نشیند، بیان کرد: باید هنر را در جامعه رواج داد و در دنیای امروز بیشترین مصداق این سخن سعدی، صاحبان هنر موسیقی هستند که با هنر خود جامعه را به جوش و خروش درمی‌آورند و زمینه باید برای فعالیت هنرمندان به ویژه در عرصه موسیقی فراهم شود تا نوای عشق خاموش نشود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها