کد خبر: 250313
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۹ ۱۱:۵۶:۰۰
| |

وزیر هندی اجلاس «انجمن جنوب آسیا» را به نشانه اعتراض ترک کرد

یک دیپلمات هندی روز یکشنبه در اعتراض به دعوت پاکستان از وزیر 'کشمیر تحت کنترل پاکستان' برای سخنرانی در اجلاس «انجمن جنوب آسیا برای همکاری منطقه ای»، این نشست را ترک کرد.

وزیر هندی اجلاس «انجمن جنوب آسیا» را به نشانه اعتراض ترک کرد
کد خبر: 250313
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۹ ۱۱:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از نشریه اکونومیک تایمز، این نخستین بار بود که پاکستان برای نشست «انجمن جنوب آسیا برای همکاری منطقه ای» از یک وزیر کشمیری تحت کنترل پاکستان برای سخنرانی دعوت می کرد. این نشست یک شنبه 9 دسامبر (18 آذر) در اسلام آباد پاکستان برگزار شد.


'شبهام سینگ' دیپلمات هندی پس از اینکه پاکستان از 'چندهری محمد سعید' وزیر کشمیر برای سخنرانی در این اجلاس دعوت کرد و صحنه را به وی واگذار کرد، این نشست را به نشانه اعتراض ترک کرد.


به نوشته این نشریه، این چندین تلاش اسلام آباد برای به رسمیت شناساندن کشمیر تحت کنترل پاکستان به هند است. پیشتر نیز یکی از رهبران ارشد این منطقه به مراسم تحلیف عمران خان نخست وزیر پاکستان دعوت شده بود.


کشمیر منطقه‌ ای در شمال غربی شبه ‌جزیره هند است که از ایالت 'جامو' و 'کشمیر' تحت کنترل هند، ایالت 'گلگت-بلتستان' و 'کشمیر آزاد' تحت کنترل پاکستان تشکیل می‌شود.


مناقشه کشمیر یک مناقشه بر سر اقلیم است که از بعد ازچند پارگی هند در سال 1947، عمدتا بین پاکستان و هند به وجود آمده است و تاکنون بر سر این موضوع سه جنگ بین هند و پاکستان رخ داده است. هند ادعای مالکیت کل ایالت' جامو' و 'کشمیر' را دارد و تا سال 2010، 43 درصد آن منطقه را اداره می‌ کرده‌ است. پاکستان با این ادعای هند مخالف است. اسلام آباد کنترل 37 درصد کشمیر را بر عهده دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها