محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

مناسبت‌هایی چون شب یلدا روی قیمت طلا بی‌تأثیر است/ قیمت طلا در بازار کاهش یافت

محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در خصوص وضعیت بازار طلا و جواهر گفت: با کاهش قیمت ارز و رسیدن دلار به کانال زیر 11 هزار تومان، سکه و طلا هم با کاهش قیمت مواجه شد.

مناسبت‌هایی چون شب یلدا  روی قیمت طلا بی‌تأثیر است/ قیمت طلا در بازار کاهش یافت
کد خبر: 250351
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۹ ۱۶:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس جرجندی - محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در خصوص وضعیت بازار طلا و جواهر به خبرنگار اقتصادی اعتمادآنلاین گفت: امروز طلای جهانی با 1 دلار کاهش به قیمت 1 هزار 247 دلار در هر اونس رسید. با کاهش قیمت ارز و رسیدن دلار به کانال زیر 11 هزار تومان، سکه و طلا هم با کاهش قیمت مواجه شد.

کشتی آرای افزود: قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم به 3 میلیون و 500 هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح جدید به 3 میلیون و 710 هزار تومان رسید. همچنین نیم‌سکه بهار آزادی باقیمت 1 میلیون و 890 هزار تومان، ربع‌سکه 1 میلیون و 100 هزار تومان و سکه‌های 1 گرمی 645 هزار تومان دادوستد شد.

او در ادامه گفت: امروز هر مثقال طلا هم با 1 میلیون 437 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار هم 331 هزار 700 تومان معامله شد. این کاهش قیمت در بازار علی‌رغم ثبات قیمت طلای جهانی، به دلیل کاهش نرخ ارز در بازار داخلی صورت گرفت. این روزها با توجه به کاهش نرخ ارز، میل به خرید هم کاهش پیداکرده است و این در حالی لاست که در هفته‌ها و ماه‌های گذشته یکی از دلایل افزایش قیمت طلا افزایش تقاضا در بازار بود که این روزها با تعادل عرضه و تقاضا در بازار قیمت‌ها بر اساس قیمت جهانی طلا و قیمت ارز در بازار دادوستد می‌شود.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا در خصوص احتمال افزایش قیمت طلا در شب یلدا گفت: این روزها مناسبت‌های مختلف تأثیری بر روز بازار و قیمت طلا نخواهد داشت. در سال‌های گذشته چون قیمت طلا ارزان بود در مناسبت‌های مختلف می‌توانست برای هدیه دادن خریداری شود که این موضوع تقاضا برای خرید سکه و یا مصنوعات طلا بالا می‌برد و باعث افزایش قیمت در آن مقطع می‌شد؛ اما امروزه افزایش قیمت سکه و طلا به این سطح و کاهش تقاضا برای خرید در مناسبت‌هایی مثل یلدا نمی‌تواند تأثیری بر روی افزایش قیمت طلا داشته باشد.

کشتی آرای در پایان گفت: از دلایل ممنوعیت خریدوفروش طلای دسته دوم در بازار به دلیل عدم کنترل بر روی این نوع طلا است. چراکه دیده‌شده به بهانه فروش خریدوفروش طلای دسته دوم انواع بدلیجات را جایگزین طلا کرده‌اند و فروخته‌اند. به همین دلیل و برای حمایت از مصرف‌کننده و به دلیل اینکه طلاهایی که امروزه ساخته می‌شود دارای کد ره‌گیری است توصیه می‌شود طلای دسته دوم خریداری نشود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها