کد خبر: 250384
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۹ ۱۴:۲۳:۰۰
| |

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو مطرح کرد:

احتمال مجدد ریزش قیمت خودرو

در صورتی که سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار مجوز فروش 5 درصد زیر حاشیه بازار را برای شرکتهای خودروساز صادر کند بدون شک قیمت خودرو با توجه به حجم بالای خودروهای فروشی در بازار ریزش خواهد کرد

احتمال مجدد ریزش قیمت خودرو
کد خبر: 250384
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۹ ۱۴:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس اتحادیه نمایشگاه داران بر خلاف نظر برخی فعالان بازار مبنی بر اعلام قیمت جدید چند محصول ایران خودرو و فروش فوری آن در دو روز گذشته، معتقد است که اخبار منتشر شده صرف بازار گرمی شرکتها برای خروج از وضعیت کنونی و اعلام نظر دستگاههای قیمت گذاری است تا هر چه سریعتر نسبت به رفع بلاتکلیفی شرکتها و بازار اقدام شود.

سعید موتمنی با تاکید بر تاثیر بلاتکلیفی بازار بر تشدید رکود تقاضا، عنوان می کند: هم اکنون بخش مهمی از وضعیت عرضه خودرو در بازار به بلاتکلیفی شرکتها و درخواست افزایش قیمت خودروسازان باز می گردد.

وی با توجه به خواست خودروسازان مبنی بر فروش خودرو 5 درصد زیر حاشیه بازار به خبرنگار پرشین خودرو، گفت: باید زمانی که اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودرو یکی تا 2 میلیون بود این خواست شرکتها عملی می شد نه در شرایطی که اختلاف قیمت به 60 تا 70 درصد رسیده است چرا که با اعمال فروش 5 درصد زیر قیمت بازار در شرایط کنونی و از سویی اشباع بازار و توان مالی مصرف کنندگان خریدار زیادی برای خودروها با نرخ جدید وجود نخواهد داشت.

موتمنی با اشاره به اینکه اعلام قیمت های جدید بر انتظار فروشندگان خودرو در بازار پایان می دهد ، تاکید کرد : در ماههای اخیر افزایش نرخ ارز موجب هجوم بسیاری از خریداران با هدف سرمایه گذاری در این بازار شد و خودروهای زیادی توسط متقاضیان غیر واقعی خریداری شد که بدون شک با اعلام قیمت های جدید انتظار این افراد پایان یافته و شاهد سرازیر شدن خودروهای فروشی از پارکینگ ها و اشباع بازار خودرو خواهیم بود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تصریح کرد: در صورتی که سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار مجوز فروش 5 درصد زیر حاشیه بازار را برای شرکتهای خودروساز صادر کند بدون شک قیمت خودرو با توجه به حجم بالای خودروهای فروشی در بازار ریزش خواهد کرد.

به گفته موتمنی هر چند اعلام نرخ جدید خودروها و یا موافقت با فروش 5 درصد زیر حاشیه قیمت بازار بر ریزش قیمت ها تاثیر خواهد گذاشت اما به هر حال تصمیم فروش زیر قیمت بازار، رقم بالایی برای مصرف کنندگان خواهد بود و پیش بینی می شود با عدم تمایل خریداران مواجه شده و تقاضا در بازار به شدت کاهش یابد.

وی همچنین با توجه به آخرین وضعیت قیمتی خودروها در روز گذشته گفت: قیمت خودروها در روز گذشته نسبت به هفته اخیر تغییر خاصی نداشته است. بررسی یک ماهه بازار خودرو نشان از نوسانات قیمتی در محدود 500 هزار تا یک میلیون تومان است که این مساله حکایت از این دارد که بازار بیش از این کشش افزایش قیمت ندارد.

این مقام مسئول همچنین بر تغییر سیاست شرکتها و افزایش عرضه خودرو در صورت موافقت با افزایش قیمت خودرو تاکید کرد و اظهار داشت : در صورتی اعمال سیاست افزایش قیمت و فروش زیر 5 درصد حاشیه بازار در وضعیت بوجود امده تاثیر گذار خواهد بود که خودروسازان نیز عرضه خودرو به بازار را افزایش دهند.


موتمنی در پایان همچنین انحصار و مدیریت بازار توسط شرکتهای خودروساز دلیل مهمی برای رشد قیمت و اختلاف 70 تا 80 درصد قیمت کارخانه و بازار می داند و با این وجود معتقد است که با رفع انتظار بازار و تعیین قیمت های جدید، بازار خودرو از بلاتکلیفی خارج خواهد شد.

منبع: پرشین خودرو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها