کد خبر: 250575
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۰ ۱۲:۲۵:۰۰
| |

کوشنر عاشق بن‌سلمان

مجله دیلی فوروارد به ارتباط محمد بن سلمان، ولیعهد جوان عربستان و جارد کوشنر، مشاور و داماد رئیس‌جمهوری آمریکا پرداخته و «ارتباط عجیب و غیر عادی یک جوان عرب و یک جوان یهودی» را که هردو مدعی مدرنیته هستند، «عشق دیوانه‌وار» کوشنر به بن سلمان توصیف می‌کند.

کوشنر عاشق بن‌سلمان
کد خبر: 250575
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۰ ۱۲:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مجله «دیلی فوروارد» که ماهانه برای مخاطبان یهودی چاپ می‌شود، در گزارش خود آورده است، ارتباط "رمانتیک" ولیعهد عربستان و مشاور ترامپ هرگز "خالصانه" نبوده است و بر عکس، کوشنر در این بین قربانی حماقت خود شده است.

دیلی فوروارد به داستان روزنامه نیویورک تایمز اشاره می‌کند و می‌نویسد، کوشنر و بن سلمان پس از دوم اکتبر، ‌روز قتل وحشیانه جمال خاشقجی، نویسنده و روزنامه‌نگار عربستانی، باز هم به شکل محرمانه با یکدیگر مکاتبه داشته‌اند و طبق گفته منابع در میان سعودی‌ها، بن سلمان از چشم‌پوشی کوشنر برای دستیابی به امتیازاتی در دولت ترامپ می‌کند و تاکنون هم موثر بوده است.

نتایج سوءاستفاده از حماقت کوشنر زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شروع به دفاع از این شاهزاده 33 ساله عربستانی کرد، به وضوح دیده شد و مشخص شد که دوستی غیر معمول کوشنر و بن سلمان عامل حمایت مستمر ترامپ از ریاض بوده است. اندکی پس از ترور خاشقجی نیز ترامپ به شکلی غیر عادی بر اهمیت ارتباط آمریکا با عربستان تاکید کرده و به این مساله توجه نشان داد، مشخص شد که رئیس جمهور آمریکا هیچ گونه تعهد اخلاقی نسبت به قتل روزنامه‌نگاران برای خود قائل نیست و این مساله نتیجه‌گیری‌های قبلی درباره اینکه ترامپ خیلی علاقه‌ای به مطبوعات آزاد ندارد و هر روزنامه‌ای که متعلق به روپرت مرداک نباشد را تایید نمی‌کند.

مولی جونگ فاست، نویسنده این گزارش می‌گوید: اکنون می‌دانیم که دخالت کوشنر سعودی‌ها را پس از ارتکاب یک جنایت شنیع نجات داد. علاوه بر نفوذ بر ترامپ این موضوع نشان‌دهنده این است که کوشنر تمایلات آشکاری دارد که خود را معادل بن سلمان در آمریکا بداند.

به نوشته این مجله، هم بن سلمان و هم کوشنر در بسیاری خصوصیت‌های فردی و سوابق خانوادگی شبیه به هم هستند و پدران هردو به آنها اجازه دادند که در سن کم به قدرتنمایی بپردازند. اما تفاوت بسیار بزرگی میان بدی در وجود کوشنر با شر در وجود بن سلمان هست، بن سلمان دیکتاتوری زیرک، خشن و قاتلی است که در راه رسیدن به قدرت حتی مادر خود را هم زندانی کرده است.

فاست در این مقاله می‌نویسد: "فراز و فرودهای زندگی کوشنر طعنه‌آمیز است زیرا او بر این باور است که در زندگی به اوج آنچه که ممکن بوده رسیده است و معتقد است که ثروتش و جایگاهش نتیجه "ژن خوب" اوست" و همانند ترامپ می‌پندارد که ثروتش نتیجه ذکاوتش است و نه شانسش. اما در واقع این پسر طلایی ما خیلی هم خوش‌شانس است.

بن سلمان و کوشنر هر دو براین باورند که کشورهایشان را باید با مشت آهنین ثروتمندان و چهره‌های با نفوذ اداره کنند با این تفاوت که آمریکا شانس آورده است که کوشنر آینده‌ این کشور نخواهد بود اما بد شانسی عربستان این است که احتمالا بن سلمان به زودی پادشاه خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها