معاون وزیر علوم مطرح کرد:

بودجه پارک‌های علم و فناوری افزایش پیدا می‌کند

بودجه کل پژوهش و فناوری کشور در سال آینده 14 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که در سال جاری تاکنون 72 درصد بودجه پژوهشی وزارت علوم اختصاص داده شده که امیدواریم تا پایان امسال صد درصد این بودجه اختصاص یابد.

بودجه پارک‌های علم و فناوری افزایش پیدا می‌کند
کد خبر: 250619
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۰ ۱۳:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: بر اساس لایحه بودجه سال 98، بودجه پارک های علم و فناوری 73 درصد رشد داشته است.

مسعود برومند ظهر امروز در نشست خبری در وزارت علوم گفت: در لایحه بودجه سال 97 بیشترین رشد پژوهشی مربوط به بودجه پارک های علم و فناوری بوده که نسبت به سال 97، 73 رصد رشد داشته است.

وی افزود: بودجه پژوهشگاه ها نیز در لایحه بودجه سال 97، 17 درصد رشد داشته است. همچنین بودجه پژوهشی دانشگاه ها نیز 14 درصد در سال آینده رشد خواهد داشت.

معاون پژوهشی وزارت علوم اظهار داشت: نسبت بودجه پژوهشی به بودجه کل کشور و تولید ناخالص ملی حدود 7 دهم درصد خواهد بود.

وی افزود: بودجه کل پژوهش و فناوری کشور در سال آینده 14 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری تاکنون 72 درصد بودجه پژوهشی وزارت علوم اختصاص داده شده که امیدواریم تا پایان امسال صد درصد این بودجه اختصاص یابد.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: متاسفانه زمانی که دانشگاه ها با کمبود تخصیص مواجه می شوند از بودجه پژوهشی برای دیگر مصارف استفاده می کنند.

وی گفت: در وزارت علوم طرحی را تدوین کرده ایم که بسته مالی دانشگاه ها بر اساس میزان هزینه کرد در پژوهش و فناوری را مشخص کند که امیدواریم این طرح در سال 98 اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: آیین نامه نشریات علمی در حال ارزیابی است و امیدواریم تا یک ماه آینده آیین نامه ارزیابی و رتبه بندی نشریات علمی به دانشگاه ها ابلاغ شود.

برومند تصریح کرد: از سال آینده برنامه داریم گرنت فناوری اعطا کنیم که پارک ها و پژوهشگاهها بر اساس آن بتوانند بخشی از خروجی های پژوهشی را به فناوری تبدیل کنند.

وی در خصوص قانون اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه های دولتی به امر پژوهش نیز گفت: امسال بر اساس این قانون 85 میلیارد تومان به بخش پژوهش اختصاص داده شد که بخش زیادی از این بودجه از طریق دستگاه های وابسته به وزارت نفت و وزارت بهداشت بوده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم عنوان کرد: از میزان عدد این قانون راضی نیستیم و انتظار ما بیش از این است.

برومند گفت: برای اینکه میزان رقم قانون اختصاص یک درصد بودجه دستگاه های اجرایی به امر پژوهش افزایش یابد، در سال 98 به دنبال اجرای روش های جدیدی هستیم.

وی تصریح کرد: در سال 96 حجم قراردادهایی که میان دانشگاه ها و بخش های صنعتی منعقد شده بود 951 میلیارد تومان بوده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها