کد خبر: 250744
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۱ ۱۰:۱۶:۰۰
| |

داود محمدی، عضو کمیسیون آموزش در مجلس:

فردی که مقداری معروفیت دارد باید در اظهارنظر دقت کند

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس لازمه اظهار نظر افراد در حوزه‌های مختلف را تخصص آن حوزه دانست و بیان کرد: افراد باید در حوزه‌های تخصصی خود اظهار نظر کنند و فردی که مقداری معروفیت دارد باید در اظهار نظر دقت کند.

فردی که مقداری معروفیت دارد باید در اظهارنظر دقت کند
کد خبر: 250744
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۱ ۱۰:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| داود محمدی با اشاره به این که برخی از چهره‌های مشهور در حوزه‌های مختلف اظهار نظر می‌کنند و اظهار نظر غیر تخصصی موجب ایجاد مشکلاتی در جامعه می‌شود گفت: ما شاهد پیشرفت جهان در پدیده‌های مختلف هستیم. ما اکنون با پدیده جهانی شدن مواجه هستیم. رسانه‌ها پیشرفت کردند و مسائل در حوزه اقتصاد پیچده‌تر شده است. ما شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه علم، فناوری و تکنولوژی بوده‌ایم. در واقع مسائل روز به روز تخصصی‌تر می‌شوند.

وی افزود: وقتی سال‌های پیش و قرن‌های گذشته را ملاحظه می‌کنیم می‌بینیم که ما امروز پیشرفت قابل ملاحظه را رقم زده‌ایم. با وجود پیشرفت مبانی علمی شاهد افزایش مسائل بین رشته ای در حوزه علوم هستیم. پدیده های ایجاد می شود که باید رشته های مختلف علمی را در کنار هم قرار دهیم تا بتوانیم به بررسی آن بپردازیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: بنابراین این پیچدگی‌ها نشان می‌دهد که باید برخورد با مسائل و اظهار نظرها کاملا تخصصی باشد. در واقع هر شخص در حوزه‌ای که تخصص دارد باید اظهار نظر کند. هنگامی که افراد در حوزه‌ای که تخصص ندارند اظهار نظر می‌کنند مشکلات اجتماعی و حتی سیاسی و امنیتی ایجاد می‌شود. من توصیه می‌کنم که افراد تخصصی صبحت کنند و اگر در حوزه‌ای تخصص ندارند اطلاعات لازم را به دست آورند.

محمدی اضافه کرد: متاسفانه ما شاهد این هستیم که اظهار نظر افراد در جامعه به امری عادی بدل شده است. این موضوع هم مشکلاتی ایجاد کرده است. این نگاه هم وجود دارد که من هم اظهار نظر می‌کنم و فردی هم چیزی نمی‌تواند بگوید اما ما باید توجه کنیم وقتی در جامعه زندگی می‌کنیم باید محدودیت‌های جامعه هم را بپذیریم.

وی تصریح کرد: فردی که مقداری معروفیت دارد و با افراد عادی متفاوت است و می‌داند که اظهار نظر وی رسانه‌ای می‌شود و در فضای مجازی منتشر می‌شود باید دقت بیشتری کند. این یک تعهد اجتماعی است؛ شاید ان فرد بگوید من تعهد قانونی ندارم در حالی که در خیلی از مسائل تعهد شرعی ایجاد می شود. این تعهد شرعی تاکید می‌کند که افراد نباید در زمینه‌ای که متخصص نیستند اظهار نظر کنند. ما در مسائل اجتماعی باید به سمتی برویم که افراد به وظایف خود عمل کنند و تعهدات جامعه را بپذیرند و در هر حوزه تخصصی عمل شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها