کد خبر: 250756
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۱ ۱۰:۴۶:۰۰
| |

اعتمادآنلاین از ناآرامی‌های پاریس گزارش می‌دهد:

تکاپوی دولت فرانسه برای مهار جلیقه‌‌زردها/ از 11 میلیارد دلار هزینه تا سلاح محرمانه پلیس

در حالی که دولت فرانسه بعد از نطق چند دقیقه‌ای ماکرون از بار مالی تعهدات او شکایت کرد، معترضان نیز بر عزم خود برای ادامه اعتراضات به شکلی گسترده‌تر تاکید کردند.

تکاپوی دولت فرانسه برای مهار جلیقه‌‌زردها/ از 11 میلیارد دلار هزینه تا سلاح محرمانه پلیس
کد خبر: 250756
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۱ ۱۰:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت فرانسه خبر داد بار مالی تعهدات رئیس جمهور امانوئل ماکرون در نطقش خطاب به جلیقه‌زردها برای آرام کردن اوضاع بین 9 تا 11 میلیارد دلار خواهد بود.

به گزارش «اعتمادآنلاین»،بنجامین گریفو سخنگوی دولت فرانسه در گفتگو با ایستگاه تلویزیونی محلی «بی ف ام ـ تی وی» با اعلام این خبر افزود دولت تلاش می‌کند تا این مبلغ را از بودجه دولت تامین کند.

در همین حال نخست‌وزیر فرانسه نگرانی شدید خود را نسبت به خطری که ساختار جمهوری فرانسه به دلیل آنچه آن را اغتشاشات در کشور نامید ابراز داشت.

او در سخنرانی خود در برابر نمایندگان مجمع ملی (اتاق زیرین پارلمان فرانسه)، در واکنش به تخریب و به آتش کشیدن املاک احزاب مختلف فرانسه گفت: این یک نشانه خطرناک است و هرگز نباید این مسئله را نادیده گرفت.

او تاکید کرد: می‌توان طوری رفتار کرد که این حوادث جدی نیستند اما حقیقت آن است که تمامی این رخدادها بسیار خطرناک هستند.

با این حال، یک روزنامه فرانسوی خبر داد نیروهای ضد شورش فرانسه مایعی را در اختیار دارند که می‌تواند به سهولت کار جلیقه‌زردها را خاتمه بخشیده و آنها را حتی در صورت پوشیدن ماسک نیز مهار کند.

مجله فرانسوی ماریان در گزارشی در این رابطه خبر داد نیروهای ضد شورش فرانسوی مایعی را در اختیار دارند که در صورت پاشیدن آن به سوی تظاهر کنندگان آنها زمینگیر خواهند شد.

به نوشته این مجله، خودروهای آب‌پاشی که به خیابان‌های پاریس اعزام شدند به سلاح سری مجهز بوده و هر یک از این خودروهای آبپاش قادرند منطقه‌ای به مساحت یک زمین فوتبال را پوشش دهند.

یک مسئول امنیتی فرانسوی که این اطلاعات را در اختیار این مجله قرار داده حاضر به افشای نوع این مایع یا ویژگی‌های آن نشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها