عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور:

سپاه پاسداران متولی امنیت چابهار شده و به سرنخ‌هایی هم رسیده‌اند/ استانداران باید همسو با دولت باشند/ 350 گزینه استانداری به ما معرفی شده بود

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در حاشیه نشست هیات دولت امروز در رابطه با انتخاب استاندار تهران گفت: به دلیل اینکه خود دولت به این استانداران رای می‌دهد همه استانداران هم سو با دولت هستند و طبیعی است که  برنامه دولت را قبول می‌کنند.

سپاه پاسداران متولی امنیت چابهار شده و به سرنخ‌هایی هم رسیده‌اند/ استانداران باید همسو با دولت باشند/ 350 گزینه استانداری به ما معرفی شده بود
کد خبر: 250775
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۱ ۱۱:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در رابطه با قطع یارانه‌ها بیان کرد: در لایحه بودجه حکمی گذاشته‌اند مبنی بر اینکه استان‌ها سه دهک از کسانی را که یارانه دریافت می‌کنند، با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی کرده و کاهش دهند. اگر این اتفاق بیافتد منابع و مبالغ ناشی از آن را می‌توانند در پروژه‌های عمرانی و تملک سرمایه‌ای و واحدهای تولیدی و کمک به بخش‌های مورد نیاز هزینه کنند، این پیشنهادی است که به مجلس ارائه شده است. اگر در مجلس همراهی لازم صورت گیرد، ما در استان‌ها با کمک همه دستگاه‌ها آمادگی لازم را برای انجام آن را داریم.

انطور که خبرگزاری‌ها، گزارش داده‌اند، او در رابطه با حادثه تروریستی چابهار تصریح کرد: بارها درباره این مسئله به ویژه در شورای تأمین و شورای امنیت بحث شده است. سپاه پاسداران متولی امنیت چابهار شده و پیگیری‌هایی هم در این باره انجام شدهو به سرنخ‌هایی هم رسیده اند. قطعا عوامل این حادثه شناسایی و با آن‌ها برخورد خواهد شد. ما قطعا صیانت از نیروهای خودمان و تقویت امنیت را در دستور کار قرار می‌دهیم.

رحمانی‌فضلی همچنین درباره معرفی استانداران جدید و عضویت آنها در حزب اعتدال و توسعه گفت: طی هفته‌های گذشته تعدادی از استانداران به هیات دولت معرفی شدند. تا به امروز نیز حدود 12 تن از استانداران مشخص و معرفی شده‌اند. در تعیین استانداران توجهی به اینکه به کدام حزب، جناح و گروه وابستگی دارند، نمی‌کنیم.

350 گزینه استانداری به ما معرفی شده بودند که این افراد از سوی نمایندگان مجلس، احزاب و گروه‌ها و همچنین کارشناسان وزارت کشور معرفی شده بودند.

وی ادامه داد: پس از این گزینه‌ها، از 350 گزینه پیشنهادی به 40 مورد رسیدیم که در این چهل مورد، اولویت بنده آن بوده است که از معاونان خود استان‌ها استفاده کنیم. دلیلش هم این است که این معاونان سیاست‌های دولت و همچنین مشکلات و مسائل آشنا هستند و می‌توانند کار را راحت‌تر پیش ببرند. ضمن اینکه فرمانداران و بخشداران هم توسط همین افراد انتخاب شده‌اند و با کمترین تغییر کار را انجام می‌دهیم.

این عضو دولت تدبیر و امید با بیان اینکه 40 گزینه پیشنهادی استانداری از سوی وزارت کشور به رئیس‌جمهور داده شد و ایشان به بررسی این افراد پرداختند، اظهار داشت: پس از بررسی‌ها و گفت‌وگوهای صورت گرفته، حدود 12 استاندار تعیین شده‌اند. چهار مورد دیگر باقی مانده است که با همین روش سعی می‌کنیم تا هفته بعد اعلام کنیم.

رحمانی فضلی درباره همسویی استانداران جدید با دولت به ویژه استاندار تهران تصریح کرد:‌ نه تنها استاندار تهران، بلکه همه استانداران باید همسو با دولت باشند و برنامه‌های دولت را هم قبول کنند. دولت نیز به این افراد رای می‌دهد. اگر این افراد با دولت همسو نباشند، دولت به این افراد رای نمی‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها