روایت علی جباری از ایرج دانایی‌فرد؛ بهترین چپ‌پای ایران بود

علی جباری اسطوره استقلال از ایرج دانایی‌فرد گفت.

روایت علی جباری از ایرج دانایی‌فرد؛ بهترین چپ‌پای ایران بود
کد خبر: 250807
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۱ ۱۳:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| صبح امروز ایرج دانایی فرد ملی پوش سال های دور تیم ملی که گل اول ایران در جام جهانی را به ثمر رساند به دلیل عارضه کبدی در بیمارستان نمازی شیراز درگذشت.

او عضو باشگاه‌های تاج و عقاب و پاس بوده‌است و در جام جهانی 1978 عضو تیم ملی فوتبال بود و بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشت، در بازی با اسکاتلند نیز زننده تنها گل تیم ایران بود و با این گل، نام ایرج دانائی‌فرد به عنوان اولین زننده گل ایران در تاریخ جام جهانی ثبت شد. او در اواخر عمر خود ساکن آمریکا بود و یک فروشگاه وسایل ورزشی را اداره می‌کند.

ایرج دانایی‌فرد یکی از بازیکنان ایرانی حاضر در تیم منتخب جهان بود. او به همراه آندرانیک اسکندریان در بازی خداحافظی پله حضور به عمل آورد و در مقابل بزرگانی همانند پله و کرایف بازی کرد.

دانایی فرد در استقلال به همراه علی جباری و حسن روشن یکی از ستارگان آن سال های استقلال(تاج) بودند. پس از خبر درگذشت دانایی فر به سراغ علی جباری رفتیم و با او درباره همبازی قدیمی اش صحبت کردیم.

جباری پس از شنیدن این خبر با اینکه حال خوبی نداشت، گفت:« ما از این خبر آنقدر متاثر و ناراحت هستیم که نمی دانم چه بگویم. ایرج یکی از با معرفتهای فوتبالی بود که پس از پایان فوتبالش به آمریکا رفت و از ایران دور بود. از خصوصیاتش باید بگویم که بسیار انسان خوب و نجیب بود و به جرات می توانم بگویم او بهترین چپ پای فوتبال ایران بود و همه هم دیدند چه گلی در جام جهانی به اسکاتلند زد.»

جباری در ادامه گفت:« ایرج فارغ از فوتبالش، انسان نجیب و با معرفت بود و حرمت ها را نگه می داشت و به بزرگ و کوچک احترام می گذاشت و هیچ موقع مشکلی برای شخصی به وجود نمی آورد.»

سلطان آبی ها درباره دانایی فرد گفت:« ایرج زمانی که در استقلال بود به دانشگاه نیروی هوایی رفت و افسر نیروی هوایی شد و از تاج جدا و به عقاب پیوست. چند سالی هم در عقاب و پاس بازی کرد و به آمریکا رفت. او یکی از افرادی بود که هیچگاه در استقلال دنبال سمت و پست نبود و در آمریکا هم به فوتبالش ادامه داد و در تیم کاسموس به میدان رفت. هرچقدر درباره ایرج بگوییم کم است. حیف که قدر این افراد را هیچوقت در فوتبال مان ندانستیم.»

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها