کد خبر: 250870
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۱ ۱۵:۳۲:۰۰
| |

پلیس فرانسه متهم شد

نا آرامی‌های فرانسه خوابید؛ حاشیه‌ها همچنان فعال

یک مقام بلندپایه امنیتی به یکی از رسانه‌های فرانسوی گفته پلیس کشورش برای متوقف کردن تظاهرات یک «سلاح سری» در اختیار دارد که تاکنون از آن استفاده نکرده، اما ممکن است از آن استفاده کند.

نا آرامی‌های فرانسه خوابید؛ حاشیه‌ها همچنان فعال
کد خبر: 250870
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۱ ۱۵:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| در پی اوج‌گیری اعتراضات معروف به «جلیقه‌زردها» در فرانسه، پلیس این کشور بدون ارائه جزئیات از یک سلاح سری برای مهار اعتراضات سخن گفت. مجله ماریان فرانسه گفته پلیس ضدشورش فرانسه سلاحی سری در اختیار دارد که می‌تواند گسترش تظاهرات جلیقه زرد‌ها را متوقف کند.

به گفته این مجله، پلیس به این سلاح به عنوان یک راه حل نهایی نگاه می‌کند که اگر اوضاع از کنترل خارج شود، ممکن است از آن استفاده شود. ماریان از قول یک مقام امنیتی بلندپایه و ناشناس گفته خودرو‌های زرهی که در خیابان‌های پاریس گشت می‌زنند، یک نوع ماده مایع با خود حمل می‌کنند و هر یک از این خودرو‌ها می‌تواند این مایع را به مساحت یک زمین فوتبال بپاشد. این مقام ابراز خرسندی کرده که اوضاع به مرحله استفاده از این مایع نرسیده است.

این سلاح سری در حالی مطرح می‌شود که در روز‌های اخیر گزارش‌هایی درباره ناکامی پلیس ضدشورش و خودرو‌های آب‌پاش در مهار اعتراضات جلیقه زرد‌ها منتشر شده است. گفتنی است که از 17 نوامبر فرانسه شاهد اعتراضات گسترده جنبش جلیقه زرد‌ها بوده است. دلیل عمده اعتراضات، افزایش قیمت‌های سوخت و هزینه‌های بالای معیشت است. با وجود اینکه دولت فرانسه از افزایش مالیات بر سوخت عقب نشینی کرده است، اما این کشور هنوز آرام نشده است.

خودور‌های پلیس در حین اعتراضات، ماده مایع را در اختیار داشتند، اما اختیار استفاده از آن را نداشتند. منبع فرانسوی نوع یا اسم این ماده را مشخص نکرده است.

منبع: فرارو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها