آغاز عملیات شرق فرات در روزهای آتی

رئیس جمهوری ترکیه امروز- چهارشنبه- اعلام کرد که آنکارا عملیات شرق فرات را طی روزهای آینده آغاز خواهد کرد.

آغاز عملیات شرق فرات در روزهای آتی
کد خبر: 250873
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۱ ۱۵:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| رییس جمهور ترکیه با بیان اینکه عملیات در شرق فرات طی چند روز آینده آغاز می‌شود، گفت: هدف ما سربازان آمریکا نیست، بلکه عوامل تروریستی است.

به گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه گفت: ما عزم راسخ داریم که شرق فرات را به یک منطقه توام با آرامش برای صاحبان اصلی آن تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: تنها بدین شکل می‌توان بازگشت سوری‌های آواره را تضمین کرد. ما به سمت کسانی که به دنبال فریب کاری علیه ملت و کشور ما هستند، نمی‌رویم بلکه در کنار دوستان خود حرکت خواهیم کرد.

اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: ما در کنار ناتو قرار داریم. اگر قرار است علیه داعش اقدامی انجام شود این اقدام باید دوشادوش یکدیگر و با همکاری هم انجام شود نه این که ما را کنار گذاشته و با تروریست‌ها همکاری کنید. ما هنوز در منبج به نتیجه‌ای دست نیافته‌ایم.

وی ادامه داد: گفته شده بود که در طول 30 روز این منطقه پاکسازی شده اما در نهایت نیز ما خودمان باید وارد عمل شویم. ما صاحب یک ارتش قوی هستیم و این موضوع را همه می‌دانند، هر زمان که ما در مساله‌ سوریه وارد شدیم معادلات تغییر یافت. کسانی که در طول سالیان گذشته به بهانه مبارزه با داعش مناطقی را در سوریه تحت کنترل قرار داده بودند، با عملیات سپر فرات، با آنها مقابله کردیم.

اردوغان افزود: ما با توافق خود در ادلب توانستیم از بحران انسانی جلوگیری کنیم. اکنون زمان نابودی تروریست‌ها در شرق فرات فرا رسیده است، متاسفانه با حدود 20 هزار کامیون برای تروریست‌ها در شمال سوریه سلاح ارسال شده است.

وی ادامه داد:‌ متاسفانه واقعیت این است که با آمریکا اختلافات عمیقی داریم، اختلاف نظرهای عمیقی داریم، سوریه، منبج و شرق فرات مسائلی هستند که آمریکا باید درباره‌ آنها به وعده‌هایش عمل کند.

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: اما آمریکا به بهانه مبارزه با داعش در نزدیکی مرزهای کشورمان انواع تروریست‌ها را گنجانده‌ است. من به آمریکایی‌ها اعلام کردم که نباید شرایط به این شکل ادامه یابد. اما آنها با بیان این که حامی حفظ تمامیت ارضی سوریه هستند اعلام کردند که رابطه با یگان‌های مدافع خلق یک اقدام تاکتیکی است.

اردوغان خطاب به آمریکا گفت: چه کسی را فریب می‌دهید؟ شما این اظهارات را درباره‌ عراق نیز استفاده کردید و سپس مشاهده کردیم که در دستان تروریست‌ها سلاح‌های شما است. ما به آمریکا پیشنهاد دادیم که عملیات رقه را با هم انجام دهیم، اما آنها باز هم همکاری با یک گروه تروریستی تجزیه طلب را درخواست کردند. سوریه پس از داعش زیر سایه یگان‌های مدافع خلق له شده است. ما این آمادگی را داریم که هر چه سریع‌تر عناصر داعش را خنثی کنیم. دیگر نیازی به همکاری با یگان‌های مدافع خلق وجود ندارد.

وی ادامه داد:‌ ما دیگر در برابر بازی‌هایی که در نزدیکی مرزهای ما می‌شود، سکوت نخواهیم کرد. باید آمریکا به وعده‌هایش خودش عمل کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها