حضور پمپئو و ماتیس امروز در مجلس نمایندگان آمریکا درباره قتل خاشقجی

وزیر خارجه و وزیر دفاع ایالات متحده امروز (پنجشنبه) برای ارائه توضیحاتی درباره قتل جمال خاشقجی در جلسه استماع مجلسه نمایندگان آمریکا حاضر می‌شوند.

حضور پمپئو و ماتیس امروز در مجلس نمایندگان آمریکا درباره قتل خاشقجی
کد خبر: 251107
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۲ ۱۴:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و جیمس ماتیس وزیر دفاع این کشور امروز پنجشنبه در جلسه استماع مجلس نمایندگان آمریکا در مورد قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار عربستانی در کنسولگری کشورش در استانبول حاضر می‌شوند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از رویترز، این دو وزیر در جلسه‌ای محرمانه گزارش خود را در این رابطه ارائه خواهند داد.

پمپئو دیروز از عملکرد دولت ترامپ در مورد قتل خاشقجی دفاع کرده و بر اهمیت عربستان به عنوان متحد آمریکا، علیه ایران تاکید کرد.

او در این اظهار نظر خاطر نشان کرد به رغم گزارش سیا در رابطه با اینکه به احتمال زیاد بن‌سلمان صادرکننده دستور قتل این روزنامه‌نگار است، اما هیچ دلیلی دال بر دخالت مستقیم محمد بن سلمان در قتل خاشقجی موجود نیست.

پمپئو حتی در پاسخ به پرسش فاکس‌نیوز در مورد نتایج گزارش سیا بدون ورود به جزئیات نیز گفت: برخی از گزارش‌هایی که می‌بینید دقیق نیستند.

ماتیس هم پیش از این به اعضای مجلس سنای آمریکا گفته بود که عربستان نقش محوری در حفظ امنیت خاورمیانه بازی می‌کند امری که حتی در صورت تلاش آمریکا برای مجازات مسئولان قتل خاشقجی هم باید مد نظر قرار بگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها