کد خبر: 251458
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۴ ۱۱:۰۷:۰۰
| |

ابوالفضل حسن‌بیگی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی:

ایران امروز یک بازیگر موثر در عرصه بین‌الملل است

ابوالفضل حسن‌بیگی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، سخنان وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه عزت ملت ایران روز به روز در جهان بیشتر می‌شود را عالمانه و حقوقی دانست و گفت: دنیا امروز جمهوری اسلامی ایران را به عنوان قدرت اول منطقه و یک بازیگر موثر در عرصه بین‌الملل قبول دارد.

ایران امروز یک بازیگر موثر در عرصه بین‌الملل است
کد خبر: 251458
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۴ ۱۱:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ابوالفضل حسن‌بیگی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی درمورد بخشی از اظهارات روز گذشته «محمد جواد ظریف» در چهارمین کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان مبنی بر این که امروز جهان چند قطبی است و آمریکا به هیچ عنوان نمی تواند ظلم های خود را به جهانیان اعمال کند، گفت: این سخنان کاملا دقیقی است و آمریکا تحت هیچ شرایطی نمی تواند سیاست های ظالمانه خود را بر جهان اعمال کند.


وی یادآور شد: امروز شاهدیم که در شورای امنیت سازمان ملل، روسیه و چین بسیاری از نظرات آمریکا را وتو می کنند به همین دلیل آمریکایی ها بسیار عصبانی هستند.


عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به جایگاه قدرتمند جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: جهان امروز ایران را به عنوان قدرت اول منطقه قبول دارد و جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک بازیگر بین المللی پذیرفته است.


نماینده دامغان در مجلس اظهار داشت: به همین دلیل امروز شاهدیم در جای جای جهان اعلام می کنند که ایران پیروز شده و آمریکا و ترامپ شکست خورده است.


حسن بیگی تصریح کرد: امروز برخی ها نگران هستند که این نگرانی بیهوده است، آنان احساس می کنند با تحریم های سختی که ترامپ اعمال کرده جمهوری اسلامی ایران با چالش های بزرگ مواجه می شود در حالی که شاهدیم رییس جمهوری چندین بار اعلام کرد اگر قرار است نفت ایران صفر شود تنگه هرمز برای همه بسته می شود و شاهدیم روسیه همواره تذکراتی به ترامپ داده است که از پنج تنگه ژئواستراتژیک چهار تنگه در دست مقاومت است.


وی ادامه داد: بخش بزرگی از اقتصاد دنیا از این پنج تنگه عبور می کند و بالغ 90 درصد انرژی دنیا از این تنگه ها عبور می کند، وقتی رییس جمهوری این نکته را اعلام می کند برخی نگران می شوند که شاید جنگی رخ دهد ولی در این زمینه رهبر معظم انقلاب آب پاکی را روی دست همه آنها ریختند و اعلام کردند که نه جنگی رخ می دهد و نه با آمریکایی ها مذاکره می کنیم، متعاقب آن مجلس بیانیه داد و دکتر ظریف و دکتر روحانی به صراحت اعلام کردند با این دولت بسیار خشن و بی منطق هرگز مذاکره نخواهیم کرد.


این نماینده مجلس افزود: مقامات ایران بارها اعلام کردند قدرت موشکی این کشور قابل مذاکره نیست و لذا در این خصوص عده ای باز هم از طریق فصای مجازی و کانال های بیگانه سخنانی می گویند که نظر شخصی خود را نظر ملی اعلام می کنند که این بسیار غلط است که دل مردم را خالی می کنند.


وی تصریح کرد: ما نمایندگانی در مجالس قبلی داشتیم که این گونه سخنانی می گفتند، بعد مشاهده کردیم این افراد به غرب پناهنده شدند و حال به وضعیت بسیار وخیم دچار شدند.


این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز هم عده ای در تریبون مجلس مباحثی می گویند که برای آینده خودشان است که ما آنان را نماینده نمی دانیم ولی چون مردم به آنها رای دادند تا پایان دوره می توانند نماینده باشند و بر اساس آیین نامه داخلی مجلس که هر نماینده در یک دوره مجاز است دو بار نطق میان دوره ای داشته باشد، آنان هم از حق خود استفاده کنند.


عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس همچنین اظهار داشت: دکتر ظریف با ظرافت و عالمانه سخن گفت که امروز جهان فقط آمریکا نیست، برخی دولت واشنگتن را قبله آمال و آرزوهای خود می دانند، امروز شرایط آمریکا طوری نیست که بتواند به ملت ایران ضربه بزند و ما را مطیع خود کند.


حسن بیگی افزود: کسانی که در زمین ترامپ بازی می کنند، بدانند که این اقدامات جفا در حق ملت، انقلاب اسلامی ایران و اقتدار ملی و مقاومت است.


حسن بیگی گفت: در این راستا ما صریحا اعلام می کنیم جهان چندین قطبی است و درهای دنیا به روی ملت ایران است، انرژی در سطح دنیا وابسته به این کشور است و به زودی ملت یمن پیروز و اقتدار و عزت ملت ایران روز به روز در جهان بیشتر می شود.


وی به برگزاری جلسات متعددی در شورای عالی امنیت ملی ، شورای نگهبان این کمیسیون و جلسات علنی مجلس برگزار شد مخالفان و موافقان نسبت به مذاکرات با آمریکا و موضوعات هسته ای، بنیه دفاعی و مبحث موشکی مطالب و مباحث خود را مطرح کردند.


وی افزود: در این خصوص هر کدام یک نظریه و ماموریت ذاتی دارند، مجلس به عنوان خانه ملت نظر مردم را بیان می کند و با بررسی های دقیق نسبت به موضوعات مختلف موضوعاتی از جمله مساله برجام و موضوع شرایط فعلی که در جهان توسط ترامپ به وجود آمده است، نظرات خود را مطرح کرد.


براساس این گزارش، وزیر امور خارجه روز گذشته در چهارمین کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان گفت: مشکل این است که از طیف های مختلف فکری ما و از کسانی که طرفدار تعامل با دنیای غرب هستند، کسانی که اسمشان را می گذارند دلواپس، یک باور غلط دارند و آن این است که دنیا را در غرب می بینند.


ظریف افزود: بزرگ ترین مخالفان تعامل با غرب، غرب را مرکز جهان می بینند و برای همین هم خودشان را با ذهنیت غرب تعیین می‌کنند اما تحول عمده ای در دنیا اتفاق افتاده است که ما باید این تحول را بشناسیم و آن تحول این است که دنیای امروز ما دنیای پساغربی است.


وی اظهار داشت: ما جمله آقای اوباما را که می گوید «اگر می توانستم، نمی‌گذاشتم یک پیچ و مهره از برنامه هسته ای ایران باقی بماند» تیتر می کنیم اما جمله بعدی را که می گوید «ولی نمیتوانم» تیتر نمی کنیم. چرا روزنامه کیهان به جای اینکه نمی توانم را تیتر کند و غرور ملی را بالا ببرد، قسمت اول را تیتر می کند.


رییس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: چرا وقتی آقای پمپئو در شورای امنیت می‌گوید ما در قطعنامه 1929 چه چیز را از دست داده ایم، آن را تیتر نمی کنید و چرا نمی گویید این مردم این امکان را از آمریکا گرفتند؛ به خاطر اینکه در جاهایی که هنوز ذهنیت ضدیت با آمریکا دارد و ضدیت با آمریکا بلندترین صدا را دارد، باورشان نشده است که آمریکا را می توان شکست داد.


ظریف همچنین گفت: ما باید خودمان این مردم را باور کنیم و مردم هم اجازه ندهند که امیدشان به آینده و اطمینان شان از شرایط بهتر را چه ترامپ و چه کسانی که بر اساس اشتباه محاسبه در داخل حرف ترامپ را تکرار می‌کنند، غرور مردم ما را بشکنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها