یونایتد و لیورپول جدال رقبای سنتی

در حساس‌ترین دیدار هفته در لیگ برتر انگلیس دو تیم منچستریونایتد و لیورپول برابر هم قرار خواهند گرفت.

یونایتد و لیورپول جدال رقبای سنتی
کد خبر: 251484
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۴ ۱۷:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| در حساس‌ترین دیدار هفته در لیگ برتر انگلیس دو تیم منچستریونایتد و لیورپول برابر هم قرار خواهند گرفت.

حساس‌ترین دیدار هفته هفدهم لیگ برتر انگلیس فردا یک‌شنبه در ورزشگاه آنفیلد برگزار می‌شود و لیورپول تیم صدرنشین برابر منچستریونایتد قرار می‌گیرد.

این دو تیم سال‌هاست که رقیب یکدیگر در لیگ برتر هستند. آن‌طور که این بازی برای دو تیم مهم است، بازی با تیم‌های همشهری‌شان (اورتون و منچسترسیتی) برای‌شان مهم نیست. لیورپول که در دهه 70 و اوایل دهه 80 عصر طلایی خود را داشت، به افتخارات عدیده‌ای در فوتبال انگلیس رسید و در ادامه حضور فرگوسن در یونایتد باعث شد تا یونایتد به قهرمانی‌های متعددی دست یابد.

هیچ گاه سابقه نداشته است که در آستانه کریسمس، لیورپول با 16 امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار داشته باشد. در حالی که یونایتد مورینیو را به عنوان مربی موفق جذب کرد، این مربی نتوانسته است شیاطین سرخ را در بین مدعیان قهرمانی لیگ برتر قرار دهد. البته همیشه مثل امسال اوضاع برای لیورپولی‌ها خوب نبوده است. در فصل 94-1993 که یونایتد به قهرمانی در لیگ برتر رسید، لیورپول در رده هشتم جدول قرار داشت و 32 امتیاز از یونایتد صدرنشین کم‌تر امتیاز جمع کرده بود. با این حال بیش‌ترین اختلاف امتیازی در فصل 12-2011 بود جایی که یونایتد قهرمانی را در ثانیه‌های آخر به سیتی باخت ولی 37 امتیاز بیش‌تر از لیورپول در پایان فصل داشت.

هر دو تیم یونایتد و لیورپول توانستند به عنوان تیم دوم گروه خود، راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا شوند. لیورپول در بازی آخر خود با تنها گل محمد صلاح توانست ناپولی را شکست دهد و به جای این تیم راهی مرحله بعد لیگ قهرمانان شود، این در حالی است که یونایتد از صعود خود به مرحله بعد مطمئن بود و تقریبا تیم دوم خود را برابر والنسیا قرار داد و با نتیجه 2 بر یک شکست خورد تا همراه یوونتوس راهی مرحله بعد شود. شاگردان مورینیو امسال باید فکر قهرمانی در لیگ برتر را خیلی زود از سر خارج کنند ولی لیورپول با یورگن کلوپ جدی‌ترین رقیب سیتی برای قهرمانی در لیگ است.

منبع:ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها