کد خبر: 251485
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۴ ۱۲:۰۶:۰۰
| |

حسین ذوالفقاری، معاون وزیر کشور:

مدیران تملق پروری نکنند

معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور بابیان اینکه قانون‌مداری راهکار جلوگیری از فساد در ایران اسلامی است، گفت: معیار انجام امور در سیستم اداری کشور می‌بایست صداقت و تلاش در راستای رسیدن به اهداف نظام جمهوری اسلامی باشد و یکی از ویژگی‌های بارز قانون مداری و رفع فساد، افزایش اعتماد مردمی است.

مدیران تملق پروری نکنند
کد خبر: 251485
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۴ ۱۲:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین ذوالفقاری پیش از ظهر شنبه در مراسم تودیع و معارفه استانداران سابق و کنونی سمنان به میزبانی سالن شهید مطهری سمنان، ضمن بیان اینکه قانون‌مداری راهکار برون‌رفت از فساد در کشور است، تأکید کرد: تنها راهکار برطرف کردن فساد این است که قانون مداری در کشور فراگیر شود و همه به قانون احترام بگذارند. معیار انجام امور در سیستم اداری کشور می‌بایست صداقت و تلاش در راستای رسیدن به اهداف نظام جمهوری اسلامی باشد و یکی از ویژگی‌های بارز قانون مداری و رفع فساد، افزایش اعتماد مردمی است چراکه مردم قدردان مدیرانی هستند که با تلاش خود و باصداقت در کارها، اهداف نظام را دنبال می‌کنند.

معاون وزیر کشور در ادامه بروکراسی پیچیده دولتی را یکی از عوامل افزایش فساد دانست و تأکید کرد: یکی از گرفتاری‌های مردم امروز همین کاغذبازی‌های پیچیده بوروکراتیک است که باید آن را کاهش داد. رویکرد کاغذبازی در سیستم اداری کشور یکی از عوامل منفی و سازنده فساد در کشور است و مردم از مسئولان، مسئولیت‌پذیری می‌خواهند همچنین باید با مردم صادق بود و عواقب تصمیمات را پذیرفت تا اعتماد عمومی لکه‌دار نشود.

وی بابیان اینکه امروز مردم از ما مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی می‌خواهند و از فرافکنی بیزار هستند، تأکید کرد: یکی از مسائلی که باید به آن اذعان داشته باشیم واگذاری اختیارات به وزارتخانه‌ها است که دولت دراین‌باره به‌گونه‌ای عمل کرده که یک امر واحد در کشور 10 مسئول دارد و رفع این موضوع نیازمند بازنگری در برخی قوانین است.

معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور بابیان اینکه مسائل کشور امروز با سخنرانی و تذکر حل نمی‌شود، تأکید کرد: بر طبق قانون هر استاندار در یک استان که مشغول کار می‌شود درواقع مسئول 35 کارگروه و شورا خواهد بود، حال سؤال اساسی این است که یک مدیر چگونه باید وقت خود را تنظیم کند و به همه این کارها برسد؟ این امر باید در قانون‌گذاری اصلاح شود چراکه ما باید بروکراسی دولتی را کاهش دهیم و نه اینکه به آن دامن بزنیم.

ذوالفقاریان همچنین خطاب به مدیران استان سمنان و سایر مدیران دولتی در سراسر کشور بابیان اینکه از تملق پروری پرهیز کنید، تصریح کرد: در ادارات کار اصلی را یک فرد خاص انجام می‌دهد اما فرد دیگری به مدیر نزدیک می‌شود این‌ها مسائلی هستند که آفت کار اداری در کشور محسوب می‌شوند. از سوی دیگر مردم از مسئولان نظام وحدت و انسجام واقعی را می‌خواهند پس وقت ما نباید صرف حاشیه‌ها شود هر مدیر باید بداند که مردم با گروه‌ها و احزاب و قوای سه‌گانه و ... کاری ندارند آن‌ها فقط به دنبال رفع مشکلاتشان هستند.

وی همچنین بابیان اینکه هزینه‌های اداره کشور بالا است و در مقابل تشریفات زیاد محسوب می‌شود، تأکید کرد: باید بپذیریم که امروز با حرف نمی‌توانیم هزینه‌های اداره کشور را کاهش دهیم و تا زمانی که ساختارهای کم‌اهمیت و غیرضروری وجود داشته باشد، هزینه‌های اداره کشور کاهش پیدا نخواهد کرد، برای مثال در همین نشست تودیع و معارفه تمام ادارات کل نصف روز به حالت نیمه تعطیل درمی‌آیند که این امر ضرورتی ندارد و لذا باید به کار مردم پرداخت.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه از جلسات تشریفاتی مسائل اساسی بیرون نمی‌آید، گفت: برای این جلسات می‌بایست یک گزارش راهبردی تهیه شود که به درد اداره کشور بخورد و در آن اقدامات صورت گرفته، ظرفیت‌های موجود و همچنین اقدامات ضروری پیش رو کاملاً شفاف ذکر شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها