کد خبر: 251504
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۴ ۱۳:۱۲:۰۰
| |

کمک‌های خارجی به کمیته مراسم تحلیف ترامپ زیر ذره‌بین بازرسان

رئیس جدید کمیته‌ اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت، این کمیته‌ قرار است به محض آغاز ریاستش شروع به تحقیق درباره شراکت‌ها یا پرداخت پول‌های خارجی غیرقانونی به کمیته مراسم تحلیف دونالد ترامپ کند.

کمک‌های خارجی به کمیته مراسم تحلیف ترامپ زیر ذره‌بین بازرسان
کد خبر: 251504
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۴ ۱۳:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| آدام بی. شف، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که در دور جدید این مجلس از ژانویه 2019، رئیس کمیته‌ اطلاعاتی خواهد بود، گفت‌: این کمیته‌ به بررسی اتهام زنی‌ها در مورد دریافت اعتبارات نادرست برای آغاز ریاست جمهوری پرداخته و این موضوع حائز توجه و نگرانی است اما او از مطرح کردن جزئیات بیشتر خودداری کرد.

به‌ گزارش ‌واشنگتن پست، کمیته‌ مراسم تحلیف ریاست جمهوری ترامپ در بیانیه‌ای، گفت‌ که به صورت کامل به تمامی قوانین قابل اعمال و الزامات برای افشای مراودات پایبند بوده است و مطابق با قانون قبل از دریافت پول از کمک کنندگان سوابق مربوطه بررسی شده و هیچ گونه مورد نادرستی در رابطه با سوابق این حامیان مالی یافت نشده است.

این‌ در حالی است که اخیرا رابرت مولر، بازرس ویژه‌ پرونده ارتباط ترامپ ــ روسیه به موضوع مبالغ فراوانی که نصیب کمیته‌ آغاز ریاست جمهوری ترامپ شده است، توجه نشان داده است.

او در حال‌ تحقیق درباره این است که آیا پول‌های خارجی در این رخداد دخیل بوده‌اند یا خیر. یکی از موارد مطرح شده این بوده که اواخر ماه اوت یک رایزن سیاسی آمریکایی به نام دبلیو. ساموئل پاتن، اذعان‌ کرده است که 50 هزار دلار پول از سوی یک سیاستمدار اوکراینی وارد کمیته‌ تحلیف ریاست جمهوری ترامپ شده است و این کار از طریق یک واسطه انجام گرفته است.

پاتن اخیرا به اتهامش مبنی بر کوتاهی در ثبت‌نام به نام لابی‌گر خارجی اقرار و قبول کرده است با دادستان‌ها همکاری داشته باشد.

طی یک سال گذشته تیم رابرت مولر از شاهدان بیشتری پرس و جو کرده است که آیا نسبت به تلاش خارجی‌ها برای شراکت در فعالیت‌های کمیته‌ تحلیف ریاست جمهوری ترامپ آگاه هستند یا خیر.

یکی از کسانی که در این خصوص بازجویی شده است، تام باراک ، یک سرمایه‌گذار لس آنجلس تایم و دوست نزدیک ترامپ است که رئیس کمیته‌ بوده است.

باراک در مصاحبه‌ای با دادستان‌های مولر در تاریخ 12 دسامبر 2017 در پاسخ به این سوال که آیا خبری از اعطای پول‌های خارجی به کمیته‌ تحلیف ترامپ داشته است، گفت‌ که از این بابت اطلاعی نداشته است.

این موارد از سوی یک منبع آگاه به این شهادت‌ها فاش شده‌اند. ظاهرا گزارش شده است که باراک دیگر برای بازجویی بیشتر فرا خوانده نشده است.

در روزهای اخیر در روزنامه‌ وال‌استریت ژورنال گزارش کرد: دادستان‌های فدرال در نیویورک بررسی می‌کنند آیا کمیته‌تحلیف ریاست جمهوری در هزینه کرد این اعتبارات خطا داشته است یا خیر.

یک سخنگوی باراک، گفت‌: نه مولر و نه دیگر دادستان‌های فدرال و نه مقامات کنگره درخواست دریافت هیچ سوابقی از سوی کمیته‌ نداشته‌اند. این‌ در حالی است که تقاضا برای دریافت این اسناد احتمالا گامی ضروری برای تحقیقات گسترده‌تر است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها