کد خبر: 251603
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۴ ۱۷:۱۷:۰۰
| |

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس بیان کرد:

برداشت گاز از میدان پارس جنوبی افزایش یافت

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به برداشت روزانه 580 میلیون مترمکعب گاز از میدان مشترک پارس جنوبی گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده برداشت گاز تا پایان امسال با افزایش روزانه 50 میلیون متر مکعبی به 630 میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.

برداشت گاز از میدان پارس جنوبی افزایش یافت
کد خبر: 251603
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۴ ۱۷:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد مشکین‌فام مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس جنوبی با اشاره به تامین گاز مورد نیاز استان‌ها در زمستان اظهار داشت: بیش از 70 درصد گاز مورد نیاز بخش‌های مختلف خانگی، صنعتی، تولیدی و تجاری کشور از پارس جنوبی تامین می‌شود و تامین گاز پایدار و مستمر در زمستان و فصل سرما از اولویت‌های پارس جنوبی است.

وی با اشاره به اینکه وارد مدار شدن فازهای در حال توسعه پارس‌جنوبی شتاب بیشتری یافته است تصریح کرد:سه ردیف پالایشگاهی و شیرین سازی گاز فازهای 13 و 22 تا 24 پارس جنوبی در مدار تولید قرار دارد و با برنامه‌ریزی انجام شده ردیف چهارم شیرین‌سازی فاز 13 تا پایان آذرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس بهره‌برداری از سه زنجیره یک‌میلیارد فوت مکعبی هر یک از فازهای در حال توسعه پارس جنوبی تا پایان سال را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از دو سکوی گازی فاز 14 پارس جنوبی، نخستین زنجیره تولید از این فاز، با برداشت روزانه 28 میلیون مترمکعب گاز ترش عملیاتی شده است.

مشکین‌فام با بیان اینکه وارد مدار شدن دومین زنجیره یک‌میلیارد فوت مکعبی به راه‌اندازی دو سکوی دریایی فاز 13 پارس جنوبی بستگی دارد خاطر نشان کرد: سکوی 13B هفته گذشته در موقعیت مخزنی خود در خلیج فارس نصب شد و تا یک ماه آینده عملیات هوک‌آپ و راه‌اندازی آن به پایان می‌رسد.

وی از نصب دومین عرشه دریایی فاز 13 پارس جنوبی در هفته جاری خبرداد و بیان کرد: بر اساس برنامه زمانبندی پیش‌بینی می‌شود همزمان با تکمیل عملیات اتصال خطوط لوله فرعی این سکوی اقماری به سکوی اصلی، عرشه دریایی 13D نیز تا پایان دی‌ماه وارد مدار بهره‌برداری شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس بهره‌برداری با بیان اینکه روزانه یک‌میلیارد فوت مکعب گاز ترش از فاز 13 پارس جنوبی تا پایان دی‌ماه تولید می‌‌شود افزود: بر اساس برنامه زمانبندی پیش بینی می‌شود عرشه دریایی فاز 22 پارس جنوبی تا اواسط دی‌ماه با برداشت روزانه 500 میلیون فوت‌مکعب گاز ترش و ارسال آن به پالایشگاه فاز 22 تا 24 پارس جنوبی به بهره‌برداری برسد.

مشکین‌فام از بهره‌برداری آخرین سکوی 24A، پارس جنوبی خبرداد و تصریح کرد: این سکوی دریایی با هدف تکمیل زنجیره تولید یک‌میلیارد فوت‌مکعب گاز تا پایان سال نصب می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از افزایش برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی خبرداد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده برداشت گاز از میدان پارس جنوبی تا پایان امسال با افزایش روزانه 50 میلیون متر مکعبی از 580 میلیون مترمکعب به 630 میلیون متر مکعب در روزافزایش می‌یابد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها