پروانه سلحشوری عضو فراکسیون امید مجلس:

جنجال کردند تا حرف‌هایم در مورد حجاب شنیده نشود/ اگر بر محتوای دین کار شود اصلا نیازی به اجبار حجاب نیست

پروانه سلحشوری عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی می‌گوید: پس از برنامه مناظره در دانشگاه شهید بهشتی مخالفان او جنجال کردند تا حرف‌هایش در مورد حجاب شنیده نشود که موفق هم بودند.

جنجال کردند تا حرف‌هایم در مورد حجاب شنیده نشود/ اگر بر محتوای دین کار شود اصلا نیازی به اجبار حجاب نیست
کد خبر: 251865
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۵ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نماینده مردم تهران در مورد مسائل پیش آمده پس از مناظره او با فرشته روح افزا فعال فرهنگی اصولگرا در دانشگاه شهید بهشتی در مورد حجاب گفت: همه این جنجال ها به این خاطر بود که حرف هایم در مورد حجاب و سیاست های فرهنگی شنیده نشود که سخنانم با این جنجال ها به حاشیه رفت.


اشاره سلحشوری به برنامه ای است که حدود 10 روز پیش در دانشگاه شهید بهشتی تحت عنوان «پوشش بانوان ایرانی پس از انقلاب» از سوی بسیج این دانشگاه برگزار شد. سخنان مطرح شده از سوی نماینده اصلاح طلب مجلس درباره حجاب اجباری سروصدای زیادی به پا کرده است.


سلحشوری در این مناظره گفته است: با پوشش ولنگاری کاملا مخالفم، اما معتقدم اگر بر محتوای دین کار شود و سیاست‌گذاری‌ها بر اساس آن صورت گیرد، اصلا نیازی به اجبار نیست.


او در ادامه از عملکرد نهاد‌های فرهنگی در جا انداختن حجاب انتقاد کرد و گفت: «سوال این است آیا ما پس از 40 سال از انقلاب توانسته‌ایم دختران و زنان‌مان را باورمند به حجاب کنیم؟ قطعا نهاد‌های سیاستگذار و مجری اشتباهاتی داشته‌اند که نه تنها نتوانسته‌ایم حجاب را برای اقشار جامعه نهادینه کنیم بلکه گاهی آموزه‌های ما اثر عکس داشته است.»


سلحشوری خاطرنشان کرد: معتقدم که الزاما پوشیدن چادر به معنای حجاب کامل نیست. گاهی برخی با همین پوشش چنان آرایشی دارند که خود حجاب را زیر سوال می‌برد. باید بگویم ما نه تنها باعث اعتقاد جوانان‌مان به حجاب نشده‌ایم بلکه باعث گریزان شدن آن‌ها از خیلی از آموزه‌ها شدیم.


او همچنین یادآور شد: سوال این است چرا کشورهای خاورمیانه و خصوصا ایران بیشترین آمار مصرف لوازم آرایش را دارند؟ حتی زنان ایرانی ما در خارج از کشور هم به این نوع آرایش عادت کرده‌اند. ما یکی از مظاهر جامعه اسلامی را حجاب تعریف کردیم ولی نتوانستیم آن را به نسل بعد از خودمان منتقل کنیم. ما شاهد این هستیم در ترکیه با وجود فیلم‌هایی که فرهنگ منحطی را نشان می‌دهند زنان با حجاب هر سال افزایش پیدا می‌کنند و این تغییر در ترکیه بسیار ملموس است، اما ما نتوانسته‌ایم کاری کنیم که جوان حجاب را با دلش بپذیرد. زیرا ظاهر را ترویج کرده‌ایم. مگر اخلاق دروغ نگفتن، ریا نکردن و ده‌ها صفت دیگر جزو صفات اسلامی نیست؟ پس چرا دروغگویی در کشور ما بیداد می‌کند؟


سلحشوری با اشاره به سابقه تحصیل و زندگی خود در هند گفت: 'من 10 سال در هند زندگی کردم. در آنجا چادر و مقنعه چانه‌دار به سر می‌کردم، اما به نظرم واقعا نیاز است نگرش جدیدی را حاکم کنیم. این نحوه پوشش برای خود من آسیب‌زا بود.'


این بخش از اظهارات سلحشوری جنجال زیادی به پا کرده است. رسانه‌های اصولگرا گزارش دادند که او گفته است: «همین که من گردنم را عمل کردم و دستم سال‌هاست درد می‌کند ثمره سال‌ها پوشیدن چادر بود.»


این اظهار نظر کافی بود که موجی از انتقاد نسبت به این نماینده مجلس در شبکه‌های اجتماعی به راه افتد و دیگر سخنان او درباره حجاب اجباری نادیده گرفته شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها