کد خبر: 251892
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۷ ۰۹:۴۱:۰۰
| |

اعتمادآنلاین از انتصاب‌های فامیلی مقامات کشور گزارش می‌دهد

وسوسه صندلی‌های خالی و آقازاده‌های بیکار

حکم معاونت وزارت صنعت برای داماد حسن روحانی، رییس‌جمهوری موجی از انتقادات را در پی داشت، هرچند که این حکم به دستور رییس‌جمهور لغو شد اما خلأهای اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان بیش از پیش خود را نشان داد.

حجم ویدیو: 7.30M | مدت زمان ویدیو: 00:03:19 دانلود ویدیو
کد خبر: 251892
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۷ ۰۹:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| بعد از جنجال‌ها بر سر موضوع «ژن خوب» حالا انتصابات فامیلی بار دیگر اعتراض در میان افکارعمومی، رسانه‌ها و فضای مجازی را به همراه داشته است.

به گزارش « اعتمادآنلاین »؛ قانون منع بکارگیری بازنشستگان درحالی با شعار جوانگرایی تصویب شد و طراحان و مجریان آن با اصرار نسبت به برکناری برخی از مسئولان کشور تاکید کردند که این قانون علاوه بر اینکه چهره‌های مسن و از کار افتاده را از مسئولیت‌ها کنار می‌زند، باعث ورود سیل عظیم بیکاران جوان به چرخه کار در کشور می‌شود.

اما حالا پرکردن صندلی‌های خالی شکل و شمایلی متفاوت از آنچه که گفته می‌شد، به خود گرفته است. این روزها اخباری منتشر می‌‌شود که براساس آن فرزندان مقامات و مسئولان کشور به سمت‌های بالای مدیریتی منصوب می‌شوند.

23 آذرماه بود که خبر انتصاب کامبیز مهدی‌زاده به عنوان معاون وزیر صنعت منتشر و سپس از سوی پایگاه اطلاع رسانی دولت تایید شد. پس از آن رسانه‌ها افشا کردند که این فرد داماد حسن روحانی، رییس‌جمهوری است. این موضوع انتقادهای گسترده‌ای به ویژه در فضای مجازی در پی داشت اما یکشنبه 25 آذر رمضانعلی سبحانی‌فر، نماینده مجلس و سخنگوی حزب اعتدال و توسعه از دستور روحانی برای ابطال حکم دامادش خبر داد. هرچند هنوز مقامات دولتی این دستور روحانی را تایید نکرده اند.بعد از همه این انتقادها دوشنبه 26 آذر متن استعفایی از آقای داماد در رسانه‌ها منتشر شد که کمی بعد از آن هم وزارت صمت خبر استعفای مهدی‌زاده را تایید کرد.

از طرفی یک نماینده مجلس که خواست نامش فاش نشود به « اعتمادآنلاین » گفته که جعفر سرقینی معاون وزیر صمت در امور معادن و صنایع معدنی به دلیل اعتراض به عزل و نصب‌های اخیر رحمانی، وزیر صنعت، استعفا داده است. با وجود اینکه حواشی حول این حکم انتصاب همچنان ادامه دارد اما این تنها انتصاب فامیلی در ماه‌های اخیر نیست.

چندی پیش هم هادی رحمانی‌فضلی، پسر وزیر کشور با حکم فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد به عنوان مشاور او منصوب شد؛ آن هم در شرایطی که پسوند فضلی از نام فرزند وزیر حذف شده بود تا حاشیه‌ای ایجاد نکند، اما به هر صورت این موضوع از چشم رسانه‌ها دور نماند. البته که این تنها انتقاد به انتصاب فامیلی از طرف رحمانی‌فضلی نیست و پیش از این هم انتقادهای گسترده‌ای درباره به کار گرفتن خویشاوندان او در وزارت کشور مطرح شده بود.

رحمانی‌فضلی درباره برخی از این انتصاب‌ها گفته بود که به دلیل نیاز به امنیت، کار را در برخی امور به کسانی سپرده که به آنها اطمینان داشته است.

همچنین اوایل آذر ماه فریدالدین حدادعادل، فرزند غلامعلی حدادعادل در حکمی از سوی معاون صداوسیما به عضویت شورای اندیشه‌ورزی شبکه سه سیما منصوب شد.

علاوه بر این حمیدرضا عارف، فرزند محمدرضا عارف که سال گذشته اصطلاح «ژن خوب» حاصل مصاحبه او با رسانه‌ها بود، به عنوان مشاور رئیس و مسئول کمیسیون صلح و ورزش کمیته ملی المپیک منصوب شد. حالا هم خبر رسیده که سیدحسین میرخلیلی، داماد سیداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان هم در دفتر محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه مشغول به کار است و البته در همین رابطه خاتمی در پیامی تاکید کرده که نفوذ او در این جریان تاثیرگذار نبوده است.

نمونه این اتفاقات اخیر موجب شده تا برخی نمایندگان مجلس به فکر تصویب قانونی برای جلوگیری از انتصابات فامیلی بیفتند. اما پیش از هر چیز به نظر می‌رسد که باید فکری به حال وسوسه صندلی‌های خالی و فامیل‌های بیکار کرد که شاید در جریان اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان قابل بازبینی باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها