کد خبر: 251928
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۶ ۰۸:۵۳:۰۰
| |

سفیر فلسطین در مالزی:

قدس پایتخت همیشگی فلسطین است

نخست‌وزیر مالزی اعلام کرد قدس همواره از آن فلسطین بوده و هیچ کشوری از جمله استرالیا، حق به رسمیت شناختن آن به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را ندارد.

قدس پایتخت همیشگی فلسطین است
کد خبر: 251928
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۶ ۰۸:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| «ماهاتیر محمد» نخست‌وزیر مالزی از اقدام استرالیا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی انتقاد و تاکید کرد: هیچ کشوری حق انجام چنین کاری را ندارد.

وی افزود: قدس باید آنگونه که هست و نه به عنوان پایتخت اسرائیل باقی بماند. قدس همواره از آن فلسطین بوده است. پس چرا آنها به دنبال تقسیم آن هستند. آنها چنین حقی را ندارند.

گفتنی است استرالیا این هفته مدعی شد که بخش غربی قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد اما فعلاً سفارت خود را به آن منتقل نمی‌کند.

در واکنش به این اقدام، وزارت امورخارجه اندونزی نیز روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای، خواستار به رسمیت شناختن فوری فلسطین شد.

در این بیانیه آمده است: بیت المقدس یکی از 6 مسأله ای است که باید در چارچوب حل و فصل مسأله فلسطین و با توجه به طرح دو دولت، در مورد آن گفتگو و تصمیم گیری شود.

وزارت امور خارجه اندونزی از همه کشورهای عضو سازمان ملل خواسته است تا در واکنش به اقدام استرالیا در اعلام انتقال سفارتش به بیت المقدس، کشور فلسطین را فورا به رسمیت بشناسند.

اندونزی همچنین اعلام کرد که به حمایت های خود از فلسطین در مجامع بین المللی ادامه خواهد داد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها