قطبی، کریمی و نکونام لیگ هجدهم را جذاب کرده‌اند

کارشناس فوتبال ایران معتقد است حضور مربیانی چون کریمی، قطبی و نکونام در لیگ ایران، باعث جذابیت این لیگ شده است.

قطبی، کریمی و نکونام لیگ هجدهم را جذاب کرده‌اند
کد خبر: 251932
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۶ ۰۸:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| امیر حاج‌رضایی درباره 15 هفته نخست لیگ برتر هجدهم، اظهار کرد: ابتدا می‌خواهم به تنوع مربیان اشاره کنم. مدتی بود که مربیان تغییر نمی‌کردند و فقط باشگاه آنها تغییر می‌کرد اما الان که مربیان جوان‌تر آمده‌اند قطعا لیگ ما جذاب‌تر خواهد شد. الان می‌بینیم در صدر جدول، تیم‌ها فاصله کمی با یکدیگر دارند که لیگ را در نیم فصل دوم جذاب‌تر می‌کند. لیگ ما بر خلاف دیدگاه کادر فنی تیم ملی، لیگ خوبی است که می‌تواند بازیکنان خوبی به تیم ملی بدهد و تقریبا به یک لیگ مولد تبدیل شده که بازیکن و مربی و داور تولید می‌کند. البته این تولید، نسبی است نه این که سیستماتیک تولید کند. با وجود این که لیگ ما برای مربیان تیم ملی، کم‌رنگ است و لژیونرها بیشتر در ترکیب تیم ملی هستند اما من می‌خواهم بگویم لیگ داخلی ما خیلی می‌تواند برای تیم ملی مفید باشد و نادیده گرفتن آن بی انصافی است.

وی درباره هجمه‌های اخیر به داوران و اشتباهات آنها در بازی‌ها هم گفت: شخصا سه نسل داوری را در خاطر دارم. نسل اخیر به هر دلیلی کناره‌گیری کردند. مظفری‌زاده و ترکی که خودشان کنار رفتند و در ادامه نوید مظفری و ... کنار رفتند. وقتی این‌ها کنار می‌روند باید برایشان جایگزین داشته باشیم. لیگ ما داور تولید می‌کند. این تولیدات و داوران جوان این اواخر اشتباهات زیادی داشته‌اند اما بر خلاف بعضی از باشگاه‌ها که بیانیه می‌دهند و مسائلی مطرح می‌کنند و شاید مستنداتی هم داشته باشند، من به عنوان یک تماشاگر فکر نمی‌کنم تعمدی در کار باشد. باشگاه‌ها می‌توانند بگویند در بخشی‌هایی از مسابقه‌ها داوران اشتباه کرده‌اند اما شائبه‌ای وجود ندارد و داوران اشتباهات سهوی دارند.

حاج‌رضایی تاکید کرد: داوران به خاطر عشق خودشان می‌آیند و قضاوت می‌کنند. بابت هر بازی 800 هزار تومان می‌گیرند و مگر در یک فصل، چند بازی را قضاوت می‌کنند؟ دریافتی یک داور در طول یک فصل از یک بازیکن درجه چندم کمتر است. داوران تا همین یکی، دو سال قبل حتی گوشی مخصوص برای ارتباط با یکدیگر را هم در اختیار نداشتند. مگر چه امکاناتی در اختیار داوران ماست؟ داوری کار بسیار سختی است چون یک انسان با چشم قضاوت می‌کند و ممکن است خطای دید وجود داشته باشد. اگر با این شرایط، باشگاه‌ها هم کمی رعایت کنند واقعا بهتر است.

کارشناس فوتبال ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به این سوال که آیا جریانی خاص در فوتبال ایران به دنبال نتیجه گرفتن یک تیم هستند یا خیر گفت: باید آگاهی داشته باشم تا بتوانم قضاوت کنم. من فوتبال‌ها را از طریق تلویزیون نگاه می‌کنم و از طریق رسانه‌ها اطلاعات می‌گیرم و خیلی به سیستم فوتبال ایران نزدیک نیستم. با اطلاعاتی که دارم این فرضیه‌ها را نمی‌پذیرم. حرف‌هایی می‌شونم که مثلا می‌خواهند پرسپولیس قهرمان شود یا این شایعه را به راه می‌اندازند که مدیران فدراسیون، اصفهانی هستند و می‌خواهند تیم‌های اصفهانی قهرمان شوند. من این دو فرضیه که را رد می‌کنم چون لیگ، ماراتونی 30 هفته‌ای است و اگر کسی مدعی این فرضیه است، حتما باید شواهد و ادله قوی بیاورد تا بشود آن را اثبات کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مربیان جوان مثل علی کریمی و جواد نکونام برای آینده نیازمند تجربه هستند و نباید آن‌ها را با نتایجشان ارزیابی کرد. آن‌ها برای لیگ ما جذابیت می‌آورند چون در دوران بازیگری بازیکنان پرافتخاری بودند. این افراد می‌توانند تماشاگر را به ورزشگاه بیاورند. در کنار آنها افرادی چون رضا مهاجری و سیروس پورموسوی هم باید باشند و کار کنند. من معتقدم افرادی همچون کریمی، نکونام و قطبی لیگ ما را جذاب‌تر کرده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها