در شروع معاملات بازارهای جهان؛

قیمت نفت بالا رفت اما نگرانی‌های اقتصادی ادامه دارد

پس از این که فعالیت‌های حفاری به کمترین میزان خود در 2 ماه اخیر رسید، رشد کردند اما افزایش نگرانی در مورد رشد اقتصادی کمتر از حد انتظار اقتصادهای بزرگ جهان، رشد قیمت‌ها را محدود کرد.

قیمت نفت بالا رفت اما نگرانی‌های اقتصادی ادامه دارد
کد خبر: 251945
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۶ ۰۹:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| قیمت‌های نفت در روز دوشنبه، پس از این که فعالیت‌های حفاری به کمترین میزان خود در 2 ماه اخیر رسید، رشد کردند اما افزایش نگرانی در مورد رشد اقتصادی کمتر از حد انتظار اقتصادهای بزرگ جهان، رشد قیمت‌ها را محدود کرد.

در شروع معاملات قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، 9 سنت یا 0.2 درصد بالا رفت و به 60.37 دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، 24 سنت یا 0.5 درصد رشد کرد و به 51.44 دلار رسید.

استفان اینس، رییس تجارت شرکت کارگزاری اوآندا در سنگاپور، می‌گوید: قیمت‌های نفت درحالی تقویت شد که افت تعداد چاه‌های نفت فعال شمارش شده توسط بیکر هیوگز، نشان می‌دهد در آینده نزدیک تولید نفت خام آمریکا افت خواهد کرد.

روز جمعه شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز، وابسته به جنرال‌الکتریک، اعلام کرد که در هفته منتهی به 14 دسامبر، حفاران با بستن 4 حلقه چاه نفت، تعداد کل چاه‌های نفت فعال آمریکا را به 873 حلقه رسانده‌اند که پایین‌ترین سطح آن از اواسط اکتبر تا کنون است.

تولید پالایشگاه‌های چین در ماه نوامبر، نسبت به ماه اکتبر کاهش یافت، که نشان دهنده افت تقاضای نفت است. از سوی دیگر تولیدات صنعتی کارخانجات این کشور هم با حداقل شتاب خود در 3 سال اخیر رشد کردند که اشاره به تدام کند شدن این اقتصاد بزرگ جهان دارد.

این ماه فعالیت شرکت‌های فرانسوی هم به طور غیرمنتظره‌ای با سقوط سنگین روبرو شد. این سریع‌ترین افت آن در بیش از 4 سال اخیر است. در ماه دسامبر، رشد بخش خصوصی آلمان هم به کندترین شکل خود در 4 سال اخیر انجام شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها