رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد:

خودداری اروپا، لبنان و ترکیه از تحویل سوخت به ایرلاین‌های ایرانی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: اکثر کشورهای اروپایی، ترکیه و لبنان به هواپیماهای ایرانی سوخت نمی دهند.

خودداری اروپا، لبنان و ترکیه از تحویل سوخت به ایرلاین‌های ایرانی
کد خبر: 252000
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۶ ۱۰:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| علی عابدزاده در نشست خبری سومین نمایشگاه صنعت حمل و نقل گفت: دو اتفاق مهم در صنعت هوانوردی در ماه های اخیر رخ داده است، یکی تغییر نرخ ارز به صورت پله ای و دو برابر شدن نرخ ارز مصرفی شرکت های هواپیمایی و دومین اتفاق تشدید تحریم ها توسط دولت آمریکا بوده است. این دو مولفه همه مسائل صنعت هوانوردی را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: در سازمان هواپیمایی کشوری تلاش داریم اولاً شرایط فعلی را حفظ کنیم و دوم اینکه به توسعه این صنعت بپردازیم. ما قبلاً هم در شرایط خاص تحریمی بوده ایم ولی در این مرحله توان و دانش بیشتری نسبت به گذشته در میان کارشناسان صنعت هوانوردی وجود دارد.

رئیس سازمان هوانوردی کشوری ادامه داد: برای نشست و برخاست هواپیماهای کشورهای خارجی از جمله هواپیماهای آمریکایی هیچ محدودیتی نداریم و از نظر سازمان هواپیمایی کشوری همه هواپیماها می توانند در فرودگاه های ما نشست و برخاست داشته باشند. تنها محدودیت برای هواپیماهای متعلق به رژیم صهیونیستی است.

عابدزاده درباره اجرای دستورالعمل های صنعت هوانوردی گفت: دستورالعمل های هوایی برای افزایش رضایتمندی مسافران از خطوط هوایی است. اگرچه در دستورالعمل صدور مجوز تاسیس شرکت هواپیمایی داشتن حداقل 5 فروند هواپیما تاکید شده، اما در دستورالعمل دیگری برای جذب سرمایه های کوچکتر این مجوز را صادر کرده ایم که متقاضی تاسیس ایرلاین می تواند با تعداد هواپیمای کمتر و سرمایه کمتر اقدام به تاسیس شرکت هواپیمایی کند تا فرودگاه های کوچک ما فعال شوند. اخیراً به چند ایرلاین جدید مجوز تاسیس داده ایم و به طور کلی دستورالعمل های سازمان هواپیمایی شفاف هستند و قبل از ابلاغ، در سایت سازمان منتشر شده تا نظرات کارشناسان را اخذ و اعمال کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره سن ناوگان هوایی نیز گفت: بر اساس مصوبه مجلس حداکثر سن هواپیما باید 15 سال باشد اما با توجه به اینکه 35 تا 36 سال صنعت هوایی ما بد اداره می شد و قیمت گذاری ها باعث شده بود تا به این صنعت فشار بیاید، این مصوبه فعلاً اجرا نشده است.

عابدزاده درباره تخصیص سوخت به هواپیماهای ایرانی در فرودگاه های خارجی گفت: در حال حاضر اکثر کشورهای اروپایی، ترکیه و لبنان به هواپیماهای ایرانی سوخت نمی دهند اما شرکت های هواپیمایی در حال مدیریت هستند تا با همین ناوگان موجود، پروازها را ادامه دهند.

وی درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما نیز گفت: افزایش دو و نیم برابری ارز در ماه های گذشته از یک سو و با توجه به بالا بودن هزینه ارزی اداره شرکت های هواپیمایی که تا 55 درصد هزینه این شرکت ها را شامل می شود، قیمت بلیت هواپیما افزایش یافت اما در چند ماه آتی شاهد تعادل در نرخ بلیت ها خواهیم بود.

عابدزاده درباره خرید و فروش مجوز شرکت هواپیمایی گفت: قبلاً مجوز ایرلاین را با قیمت بالایی می فروختند و پس از اخذ موافقتنامه اصولی تاسیس شرکت هواپیمایی، این مجوز را 3 تا 4 میلیارد تومان به فروش رسانده و بعد هم شرکت هواپیمایی احداث نمی شد. اما در حال حاضر موافقت اصولی را زمانی می دهیم که سرمایه گذار اول هواپیما را خریداری کند و بعد از خرید هواپیما موافقت اصولی خواهیم داد.

معاون وزیر راه درباره فروش چارتری بلیت هواپیما نیز گفت: در سالهای گذشته بخش زیادی از فروش بلیت ایرلاین ها به صورت چارتری بود اما در دو سه سال اخیر تلاش داشتیم میزان فروش چارتری را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: به طور کلی فروش چارتری بلیت هواپیما حذف نخواهد شد چرا که بلیت چارتری به صنعت گردشگری کمک می کند. سازمان نیز از خرید و فروش چارتری بلیت در راستای توسعه صنعت گردشگری حمایت خواهد کرد.

وی درباره شکایت انجمن دفاتر خدمات گردشگری از شرکت های هواپیمایی که تخفیف ویژه به خریداران بلیت این شرکت ها در صورت خرید بلیت از سایت های رسمی خود داشته باشند، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری از رقابت مضره جلوگیری خواهد کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها