علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی:

اگر رفتارمان با شهدا زاویه دارد، عذرخواهی کنیم/ گرفتار پرستیژ و شخصیت ظاهری شده‌ایم

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ایشان فارغ‌التحصیل دانشکده صنعت نفت آبادان است و درس خوانده خارج از کشور نیست. یک ماه وزیر شده بود که جنگ شروع شد. 9 آبان از جاده ماهشهر به آبادان می‌رفت. خب تهران می‌نشست و دستور می‌داد که فلان کار را انجام دهید.

اگر رفتارمان با شهدا زاویه دارد، عذرخواهی کنیم/ گرفتار پرستیژ و شخصیت ظاهری شده‌ایم
کد خبر: 252576
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۸ ۱۱:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از شهدای صنعت نفت، با تقدیر از شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه شهدای صنعت نفت بیان کرد: این شهدا کسانی بودند که بدون هیچ چشم‌داشتی می‌آمدند و بر گردن ما حق دارند. سوالم از خودم و دیگران این است که آیا فقط این همایش و نشست‌ها را برگزار می‌کنیم که از آنها تقدیر کنیم و از این مسئله سود ببریم یا به دنبال اثبات معنایی هستیم که شهدا بهترین و ارزشمندترین دارایی خود را تقدیم کردند؟

وی با طرح این سوال که آیا ما عادت به گرفتن به این مراسمات را داریم و جزیی از تشریفات ماست یا به دنبال برجسته‌سازی مسیری هستیم که عامل بقای جمهوری اسلامی است؟ اظهار داشت: آیا ما می‌خواهیم در این مراسمات را توصیف کرده، خود را قیاس کنیم و شکرگذار باشیم و احساس کنیم اگر رفتارمان با شهدا زاویه دارد، عذرخواهی کنیم و شرایط خود را با شهدا تطبیق دهیم؟ آیا ما همانطور که گرفتار پرستیژ و شخصیت ظاهری شده‌ایم، در مورد شهدا هم به دنبال تجلیل مناسکی هستیم یا عبرت‌گیری؟

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه شهید تندگویان اولین وزیر شهید و تنها وزیر شهید تولید وطنی است، تصریح کرد: ایشان فارغ‌التحصیل دانشکده صنعت نفت آبادان است و درس خوانده خارج از کشور نیست. یک ماه وزیر شده بود که جنگ شروع شد. 9 آبان از جاده ماهشهر به آبادان می‌رفت. خب تهران می‌نشست و دستور می‌داد که فلان کار را انجام دهید.

شمخانی ادامه داد: او گفت مهمترین نقطه و موضوع جمهوری اسلامی در آبان 59 چیست؟ پاسخ داد جنگ. الان هم مهمترین موضوع ما جنگ است ولی از نوع اقتصادی. آن زمان تشییع شهید و بوق و آژیر و... داشت ولی الان ندارد. مهمترین موضوع در آن مقطع جنگ بود. می‌توانست بگوید وزیر هستم، در تهران می‌نشینم. در آن زمان مهمترین مسئله تصفیه‌خانه و پالایشگاه آبادان بود و بندر اصلی ایران هم در آبادان بود. آیا شهید تندگویان نگران شهادت، اسارت و جانبازی را داشت؟ دفاع از انقلاب و نظام برایش محور بود و به همین خاطر شهدای نفت کثیر هستند زیرا وزیرشان فرهنگ جهاد و شهادت را داشت.

وی با بیان اینکه شهید تندگویان می‌توانست در اسارات، اسیر دوم باشد مگر علی تهرانی نبود؟ خاطرنشان کرد: شهید تندگویان می‌توانست علیه امام و انقلاب حرف بزند ولی نزد. نیروهای نفت در مقطع جنگ پتانسیل انقلابی داشتند، هم می‌جنگیدند، هم نفت تولید می‌کردند و هم نفت صادر می‌کردند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه هدف اولیه صدام صدمه زدن به اقتصاد از طریق ضربه زدن به نفت بود، ابراز داشت: چه کسی باید نفت تولید می‌کرد؟ چه کسی باید خارک را نگهداری می‌کرد؟ چه کسی پس از بمباران خارک، مجددا شروع به بازسازی می‌کرد؟ اگر مدافع حرمی در نفت است، به خاطر آن هدف است که باید آن را زنده نگه داشت.

شمخانی افزود: این مسئله با تشریفات، پیام دادن و یک چیزی گفتن و یک چیز دیگر عمل کردن ممکن نیست. آنچه را که می‌گویم باید به آن عمل کنیم و فریاد خدا را برنیاوریم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها