کد خبر: 252780
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۹ ۱۰:۲۳:۰۰
| |

اعلام حالت فوق‌العاده در تعدادی از شهرهای سودان

مسئولان سودان به‌دنبال تظاهرات شدید به افزایش قیمت‌ها و شرایط اقتصادی در شهر عطبره در شمال این کشور حالت فوق‌العاده اعلام کردند.

اعلام حالت فوق‌العاده در تعدادی از شهرهای سودان
کد خبر: 252780
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۹ ۱۰:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| در شهرهای مختلف سودان اعتراضات گسترده‌ای نسبت به افزایش قیمت‌ها و شرایط اقتصادی شکل گرفت و معترضان برکناری دولت حاکم را خواستار شدند. این تظاهرات در شهرهای عطبره و پورت سودان که عمر البشیر، رئیس جمهوری این کشور برای شرکت در یک مانور نظامی هوایی در آنجا حضور داشت، شدت یافتند.

به گزارش سودان تریبون، ساکنان شهر عطبره در شمال سودان در پی وخامت شرایط معیشتی و افزایش قیمت‌ نان دست به تظاهرات زدند.

به گفته شاهدان عینی، نیروهای پلیس و ارتش سودان مجبور شدند به تامین امنیت برخی از تاسیسات از جمله بندر اکتفا کرده و برای پراکنده کردن معترضان و یا بازداشت آنها تنها گاز اشک‌آور به سمت آنها شلیک کردند.

طبق جزئیاتی که سایت سودان تریبون منتشر کرده معترضان دفتر حزب کنگره ملی را تخریب کرده و آنجا را به آتش کشیدند و قصد داشتند ساختمان‌های دیگر را نیز تخریب کنند که پلیس مانع آنها شد.

گزارش‌ها حاکی از این است که تظاهرکنندگان در ادامه توانستند خود را به برخی ساختمان‌ها رسانده و آنها را به آتش بکشند و نیروهای پلیس سودان نیز که حراست این ساختمان‌ها را برعهده داشتند، در نهایت مجبور به ترک محل شدند.

با افزایش شدت اعتراضات در سودان کمیته امنیتی شهر عطبره از ساعت شش عصر تا شش صبح ممنوعیت رفت و آمد را اعلام کرد. همچنین مدارس در این شهر تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند.

همچنین شهرهای "پورت سودان" مرکز ولایت "دریای سرخ" و شهر النهود در استان شمال کردفان نیز شاهد موجی از خشم مردم بودند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها