80 درصد مشاغل در کشور نیازمند مهارت آموزی هستند

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: 80 درصد از مشاغل در کشور نیازمند مهارت آموزی هستند.

80 درصد مشاغل در کشور نیازمند مهارت آموزی هستند
کد خبر: 252787
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۹ ۱۰:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سلیمان پاک سرشت پیش از ظهر پنج شنبه در سمینار حکمرانی و مدیریت محلی آموزش مهارت در مرکز تربیت مربی شهر کرج برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از توانمندی های داخلی بر کسی پوشیده نیست و توسعه بازار به مهارت آموزی نیاز دارد.

وی افزود: مهارت آموزی در اشکال مختلف مورد بحث است اما آنچه ما را نگران می کند این است که مهارت آموزی و فقر در این حوزه چالش کشور قلمداد نمی شود.

پاک سرشت اشاره کرد: توسعه مهارت آموزی را در کشورهایی مانند ژاپن، آلمان یا کشورهای آسیایی جنوب شرقی شاهد هستیم، آنها در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند. ما هم باید این مسئله را جدی بگیریم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: در کنار نگرانی برای توسعه مهارت آموزی باید در حوزه تامین نیروی انسانی قوی عمل کنیم زیرا بیش از 80 درصد مشاغل در کشور به مهارت آموزی نیاز دارند.

‌وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای بنا را بر تحول گذاشته است، گفت: تحقق این مهم موجب مهارت آموزی خواهد شد و لازمه هم افزایی حمایت همه جانبه از سوی دولت و مجلس است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: باید به گونه ای مهارت آموزی داشته باشیم که در آینده شاهد تبعیض در این حوزه نباشیم و لازمه آن تقویت موارد فرهنگی، منابع و اراده ملی برای تحول است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها