رسوایی در یکی از ایالت‌های آمریکا؛

 حدود 700 کشیش طی سال‌ها کودک آزاری کرده‌اند

برخی پرونده ها حتی به کلی در مرحله ابتدایی رها شده و مورد رسیدگی و تحقیق قرار نگرفته اند. نزدیک به 700 کشیش کاتولیک طی دهه های اخیر در ایالت ایلینوی آمریکا در معرض اتهام آزار جنسی افراد زیر سن قانونی قرار گرفته‌اند.

 حدود 700 کشیش طی سال‌ها کودک آزاری کرده‌اند
کد خبر: 252822
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۹ ۱۱:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| دادستان ایالت شمالی ایلینوی آمریکا با اعلام مطلب یاد شده در گزارشی مقدماتی در این خصوص نوشت: «مرجع رسیدگی به تخلفات در کلیساهای کاتولیک نام 185 کشیک را که تحت اتهامات جدی واقع شده اند منتشر کرده اما بررسی اسناد دسته بندی شده توسط دادستانی ایالت نشان می دهد که جدا از این افراد دست کم پانصد کشیش دیگر با اتهام های آزار جنسی بر ضد افراد کم سن و سال مواجه بوده اند.»


بررسی این پرونده ها نشان می دهد که در اغلب موارد تنها به یک اتهام مقدماتی بسنده شده و تحقیق مناسبی در خصوص آنها صورت نگرفته است. برخی پرونده ها حتی به کلی در مرحله ابتدایی رها شده و مورد رسیدگی و تحقیق قرار نگرفته اند.

دادستان ایالت ایلینوی در ادامه ضمن ابراز تاسف از اینکه عدالت در هیچ یک از این پرونده ها به درستی به اجرا درنیامده، در بیانیه ای تصریح کرد: «ما در مراحل ابتدایی تحقیقات خود به این نتیجه رسیدیم که کلیسای کاتولیک توانایی نظارت بر اجرای قوانین داخلی و رسیدگی به تخلفات درونی را ندارد.»

در این بیانیه تاکید شده است: «اتهام های آزار جنسی یاد شده، هرچند که بسیاری از آنها به زمان دور باز گردد، نمی تواند به عنوان یک مسئله داخلی تلقی و در نظر گرفته شود.»

اقدام دادستان ایالت ایلینوی برای آغاز تحقیق درباره تخلفات در کلسیای کاتولیک در حالی به صورت جدی آغاز شده است که تابستان سال جاری انتشار گزارشی تکان دهنده در خصوص سوء استفاده های اخلاقی در کلسیای پنسیلوانیا بسیار پر سرو صدا شد.

سرویس های تحقیقاتی تحت مدیریت دادستانی پنسیلوانیا دراین گزارش جزئیات بیش از سیصد مورد تخلف صورت گرفته توسط کشیش های کلیسای کاتولیک را به صورت دقیق منتشر کرده بودند. در این گزارش تاکید شده بود که بیش از هزار کودک طی ده های گذشته قربانی کشیک های متخلف در این ایالت بوده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها