کد خبر: 252928
|
۱۳۹۷/۰۹/۳۰ ۰۸:۴۴:۰۰
| |

کشتی در حال غرق «نارگل» نجات یافت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا از نجات کشتی تجاری با نام نارگل با ظرفیت دو هزار و 50 تن که روز گذشته بعد از بارگیری کاشی و موزائیک به مقصد یکی از بندرهای کشورهای حوزه دریای خزر، در حال ترک بندر آستارا دچار نفوذ آب شده و در گل نشسته بود، خبر داد.

کشتی در حال غرق «نارگل» نجات یافت
کد خبر: 252928
|
۱۳۹۷/۰۹/۳۰ ۰۸:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| یونس رنجکش فرماندار آستارا گفت: کشتی تجاری که روز گذشته (پنجشنبه) در دهانه اسکله بندر این شهرستان تعادل خود را از دست داده بود، با رسیدن یدک کش از بندرانزلی و تلاش نیروهای اسکله و پایگاه نیروی دریایی ارتش به ساحل منتقل شد.

فرماندار آستارا افزود: یدک کش اعزامی از بندر انزلی سحرگاه امروز به بندر آستارا رسید و با کمک یک یدک کش دیگر از بندر آستارا، کشتی تجاری سانحه دیده از دریا به اسکله کشیده شد و کار فنی برای تعمیرات لازم انجام خواهد گرفت.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا نیز گفت: این کشتی تجاری با نام نارگل با ظرفیت دو هزار و 50 تن، روز گذشته بعد از بارگیری کاشی و موزائیک به مقصد یکی از بندرهای کشورهای حوزه دریای خزر، در حال ترک بندر آستارا دچار نفوذ آب شده و در گل نشسته بود.


سامان ساسانیان افزود: امکان انتقال کشتی به اسکله با یدک کش بندر آستارا میسر نشده بود و تا رسیدن یدک کش از بندر انزلی، نیروهای امدادی به سرعت به پمپاژ و تخلیه آب داخل آن اقدام می کردند.


غرق شدن کشتی در بندر آستارا سابقه ندارد و این بندر چند منظوره به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی کشور نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر و حلقه اتصال تجارت و حمل و نقل کالا بین سه قاره آسیا، آفریقا و اروپاست و برای تخلیه و بارگیری کشتی های دو هزار و 500 تنی پیش بینی شده و پس از تکمیل، ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی را خواهد داشت.


این بندر به مساحت 60 هکتار و برای تخلیه و بارگیری سالانه سه میلیون و 500 هزار تن کالا طراحی شده و یک میلیون و 500 هزار تن آن با یک اسکله اختصاصی به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی مربوط خواهد بود و دو میلیون تن دیگر به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص می یابد.


شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع است و با جمهوری آذربایجان 36 کیلومتر مرز خشکی و 15 کیلومتر مرز دریایی دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها