کد خبر: 252955
|
۱۳۹۷/۰۹/۳۰ ۰۹:۳۶:۰۰
| |

اعزام کیفی رکابزنان به قهرمانی آسیا/شانس با نفراتی است که به مدال نزدیکند

سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری پیست گفت: قرار است نفراتی که به مدال نزدیک‌تر هستند، به قهرمانی آسیا اعزام شوند. البته فاصله بازی های آسیایی تا قهرمانی آسیا کم بود و نمی شد در این دوماه کار بزرگی انجام داد.

اعزام کیفی رکابزنان به قهرمانی آسیا/شانس با نفراتی است که به مدال نزدیکند
کد خبر: 252955
|
۱۳۹۷/۰۹/۳۰ ۰۹:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود پراش درباره وضعیت رکابزنان در آستانه مسابقات دوچرخه سواری پیست قهرمانی آسیا بیان کرد: ما دو ماه فرصت داشتیم، البته برای بزرگسالان این فرصت کمتر بود. در این مدت سعی کردم روی قدرتشان کار کنیم و ضعف هایی که هست را حالا نه به طور کامل اما تا جایی که ممکن است، برطرف کنیم. روند رو به رشد رکابزنان خدا را شکر بد نبوده است. اما برای اینکه ایران به روزهای خوب خود برگردد و نتایج بهتری بگیرد، هنوز زمان نیاز است و این موضوع کار مدون و برنامه ریزی خیلی خوب و اجرایی می خواهد. من هم سعی می کنم در حد امکان در کنار ورزشکاران باشم و به آنها کمک کنم.

پراش در پاسخ به این پرسش که قرار است تیم ملی به صورت کیفی به قهرمانی آسیا اعزام شود یا خیرتصریح کرد: با توجه به شرایطی که وزارت ورزش گذاشته و حدود 12 ورزشکار حالا یکی دو نفر بیشتر یا کمتر، باید اعزام کنیم، در صحبت هایی که با کمیته فنی فدراسیون و کمیته مربیان داشتیم قرار شد نفراتی که نتیجه گیری شان بهتر است و به مدال نزدیک تر هستند، اعزام شوند.

البته ممکن است هر کسی دلش بخواهد به تیم ملی بیاید اما ما در یکی دو ماه نمی توانیم کار بزرگ و متفاوتی انجام دهیم. برخی ها فکر می کنند باید در طول سال استراحت کنند و با یکی دو ماه تمرین می توانند قهرمان آسیا شوند درصورتی که این معقول نیست. هر کسی که می خواهد در قهرمانی آسیا شرکت کند باید در طول سال برای خودش برنامه داشته باشد و دوماه باقی مانده ما هم تمام تلا ش خود را می کنیم که شرایط بهتری برایش فراهم شود و کسب نتیجه داشته باشد.

او ادامه داد: نتایج تیم ملی سرعت ما در هر دو رده بزرگسالان و جوانان و در هر دو بخش بانوان ومردان در سال گذشته مشخص بود به همین خاطر تصمیم گرفتیم رکورد زمانی ورودی تعیین کنیم حتی برای اعزام هم یک رکورد زمانی مشخص می کنیم تا اگر به آن رسیدند بعد اعزام شوند. هفته آینده هم لیگ برتر برگزار می شود و آخرین فرصتی است کسانی که مدعی حضور در قهرمانی آسیا هستند خودشان را نشان دهند و اگر عملکرد قابل قبولی داشته باشند در فدراسیون تصمیم گیری می شود که به مسابقات اعزام شوند یا خیر.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که با توجه به انتقادهای زیادی که بعد از بازی های آسیایی نسبت به عملکرد دوچرخه سواری شد، با فدراسیون صحبت کرده است که در دوماه نمی تواند کار زیادی انجام دهد، تاکید کرد: خودشان این مسئله را می دانند که فاصله بازی های آسیایی تا این قهرمانی آسیا کم بوده است و در این دو، سه ماه نمی توان کار عظیم و گسترده ای انجام داد.

ما برای اینکه در مسابقات سال آینده بتوانیم نتیجه بگیریم باید برنامه ریزی خوبی داشته باشیم و استعدادیابی نیز خوب و درست انجام شود. چون واقعا برخی نفرات از لحاظ استعداد، شجاعت معمولی هستند. از این رو باید بر روی نفراتی کار کنیم که تمام جوانب را خیلی خوب داشته باشند. وقتی می بینم یک نفر فاصله معنا دار با بقیه نفرات دارد یعنی یک جای کار اشتباه انجام شده است و باید برگردیم کار را از اول درست انجام دهیم. به هر حال گرفتن نتیجه خوب دور از دسترس نیست و می توان نواقص را برطرف کرد و دوباره نتیجه گرفت.

او در مورد اطلاع داشتن از وضعیت محمد دانشور نیز گفت: دانشور از کمپ اتحادیه جهانی دوچرخه سواری برگشته و چند روز مرخصی است. در مسابقات لیگ شرکت می کند وضعیتش سنجیده می شود و بعد در مورد سرعت تصمیم گیری می کنیم.

او در مورد اینکه برای زودتر اعزام شدن به اندونزی و استفاده از پیست چوبی این کشور برنامه ای دارد یا خیر تصریح کرد: خیلی دوست داریم مثل سال گذشته که تیم دو سه هفته زودتر اعزام می شد ما هم می رفتیم اما الان شرایط به گونه ای نیست که بخواهیم برویم. با این حال سالهای دور هم ما با تمرین در پیست سیمانی و با حداقل امکانات در مسابقات شرکت می کردیم و نتیجه می گرفتیم.

به نظرم انگیزه و شجاعت است که باعث می شود ورزشکار نتیجه خوبی بگیرد. البته اگر شرایط ایده آل تری بود و مدت بیشتری در پیست چوبی تمرین می کردیم یا در مسابقات بیشتری حاضر می شدیم، می توانست تاثیرمثبتی داشته باشد با این حال فدراسیون در حد امکان ما را حمایت کرده است و ما هم تلاش می کنیم نتیجه معقول و خوبی کسب کنیم.

او افزود:همه رکابزنان دست به دست هم دادند تا نتیجه قابل قبولی بگیرند کسانی هم که حضور شان کم رنگ شده بود با انگیزه برگشته اند و امیدوارم نتایج خوبی بگیریم و سربلند باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها