اپلیکیشن اسلک برای حساب کاربری ایرانیان قطع شد

اسلک برای همراهی با تصمیم دولت آمریکا برای تحریم همه جانبه ایران و ایرانیان، چند روزی است که با شناسایی کاربران مقیم ایران و اتباع ایرانی سراسر جهان، حساب کاربری آنها را قطع کرده است.

اپلیکیشن اسلک برای حساب کاربری ایرانیان قطع شد
کد خبر: 253086
|
۱۳۹۷/۰۹/۳۰ ۱۴:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اِسلَک' استارتاپ سرویس پیام رسان تیمی، با هدف همراهی با طرح تحریم همه جانبه ایران، دسترسی خود را برای همه ایرانیان سراسر جهان قطع کرد.

به گزارش نشریه آمریکایی 'دیلی دات' و پایگاه انگلیسی 'رجیستر'، این چت روم برای همراهی با تصمیم دولت آمریکا برای تحریم همه جانبه ایران و ایرانیان، چند روزی است که با شناسایی کاربران مقیم ایران و اتباع ایرانی سراسر جهان، حساب کاربری آنها را قطع کرده که به طور نمونه این اتفاق برای اولین بار در آمریکا، کانادا و فنلاند عملی شده است.


این شبکه ارتباطی بین المللی مستقر در آمریکا که به دلیل کاربری گسترده آن به ویژه در بخش تجارت و صنعت به 'قاتل ایمیل' نیز معروف است ، 'آ پی' های ایرانیان را قطع کرده تا آنها نتوانند در آن برای امور حرفه ای به ویژه امور صادرات و واردات خود بهره ببرند.


به گزارش 'رجیستر'، از روز پنجشنبه بسیاری از کاربران این شبکه در شبکه توئیتر اظهار داشتند که ایمیل و یادادشت هایی را از مقر اسلک در آمریکا دریافت کرده اند مبنی بر اینکه از این پس مجاز و قادر به استفاده از این سیستم نخواهند بود.


به گزارش این پایگاه خبری، سخنگوی اسلک حتی با ارسال ایمیلی به 'رجیستر' اعلام کرده است که این شرکت چند رسانه ای و ارتباطی با پایبندی به قوانین آمریکا سیستم خود را به روز رسانی کرده و با شناسایی موقعیت مکانی کاربران و هویت ملی آنها که در کشورهای تحت تحریم آمریکا هستند، آنها را از این سیستم اخراج کرده و به تدریج این طرح را تکمیل می کند.


گزارش 'دیلی دات' نیز حاکی است که ایمیل های ارسال شده به کاربران خاص با استناد به قوانین و مقررات وزارت بازرگانی و وزارت دارایی آمریکا است که نشان می دهد این شرکت از این پس قادر با خدمات رسانی به افراد و کشورهای تحت تحریم آمریکا از جمله ایران، کره شمالی، سوریه و منطقه کریمه در اکراین نمی باشد.


امیر امیدی، یک طراح نرم افزار ایرانی که در فیلادلفیای ایالت پنسیلوانیای آمریکا زندگی می کند با انتقاد از اسلک در صفحه توئیتر خود نوشته است که با وجود اینکه در ایران زندگی نمی کند و ارتباطی هم با ایران ندارد، شامل این طرح اخراج کاربران ایرانی شده است.


بهناز بهروزی و امیر عبدی، دو کاربر دیگر این شبکه که هر دو دانشجوی دکتری 'آموزش ماشینی' در دانشگاه کارلینای شمالی در آمریکا و دیگری در کانادا است، نیز اخراج خود را تایید کردند.


مهسا علیمردانی از موسسه اینترنتی آکسفورد انگلیس نیز خبر مشابهی را برای کاربری خود تایید کرد.


براساس این گزارش، حتی یک شهروند بلژیکی که چند سال قبل به ایران سفر کرده بود، از بسته شدن حساب کاربری خود در اسلک خبر داد.


اسلک، یک سرویس پیام رسان تیمی است که مدت ها است بین استارت آپ ها بسیار گل کرده و معروف شده است، به طوری که در سال های گذشته رشدی انفجاری داشته و روزانه میلیون ها نفر از آن استفاده می کنند.


چنانچه با سیستم ارتباطی 'گپ' با استفاده از اینترنت (آی آر سی) باشیم، اسلک نیز شبیه به این چت روم برای همه بخش های مختلف تجاری و اقتصادی در سراسر جهان است. همچنین اسلک به کانال های کوچک تر برای گفت وگوهای گروهی، در زمینه علایق یکسان بهره برداری کرد.


گاهی به اسلک که "قاتل ایمیل" هم گفته می شود برای کم کردن تعداد ایمیل های درون شرکتی بین کارمندان یک کمپانی و یا اعضای یک تیم مورد استفاده قرار می گیرد. به ویژه ایمیل هایی که بسیار کوتاه بوده و فرستادنشان به گونه ای وقت تلف کردن است.

منبع: تابناک

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها