کد خبر: 253141
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۱ ۰۷:۱۲:۰۰
| |

عبدالرضا هاشم‌زایی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها:

استانی شدن انتخابات موجب کاهش تحرکات مالی می‌شود

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعتقاد دارد افزایش مشارکت‌های سیاسی و همچنین گام برداشتن به سمت تحزب‌گرایی از مزیت‌های استانی شدن انتخابات مجلس است.

استانی شدن انتخابات موجب کاهش تحرکات مالی می‌شود
کد خبر: 253141
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۱ ۰۷:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالرضا هاشم‌زایی در خصوص طرح استانی-شهرستانی شدن انتخابات قوه مقننه که در کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در حال بررسی است، گفت: طرفداران استانی شدن انتخابات مجلس اعتقاد دارند که نمایندگان بر این اساس می توانند ملی تر فکر کنند و تصمیم بگیرند.

امروزه نمایندگان درصدد رفع امور اجرایی هستند تا قانونگذاری

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در واقع مردم همواره خواسته هایی مانند رفع مشکلات شهرستانی را از نمایندگان مطالبه می کنند در حالی که این امور مربوط به دستگاه مجریه است.

وی با اشاره به اینکه برخی اعتقاد دارند در حوزه های انتخابیه کوچک، افراد پولدار یا قومیت ها می توانند به نتیجه مطلوب تری در انتخابات دست یابند اما با استانی شدن انتخابات این مهم برطرف می شود، ادامه داد: در قانون پیش بینی اخذ رای اولیه 10 الی 20 درصدی از حوزه انتخابیه شهرستان شده که این مهم باز هم نمایندگان را دچار مشکل می کند و در ادامه راه به مسائل اجرایی درگیر می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه استانی شدن انتخابات تحرکت مالی را کاهش می دهد، اظهار کرد: این مهم در حالیست که نمایندان با کسب آراء بیشتری به قوه مقننه راه پیدا می کنند.

افزایش مشارکت سیاسی و تحزب‌گرایی از مزیت‌های استانی شدن انتخابات مجلس است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استانی شدن انتخابات زمینه فعالیت بیشتر جریان های سیاسی را افزایش می دهد، خاطرنشان کرد: در واقع یکی از مزیت های استانی شدن انتخابات افزایش مشارکت های سیاسی و همچنین گام برداشتن به سمت تحزب گرایی است.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها