کد خبر: 253151
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۱ ۰۸:۱۶:۰۰
| |

تعویق عملیات ترکیه در شرق رود فرات

رئیس جمهوری ترکیه از تاخیر موقت در عملیات شرق فرات خبر داد و گفت به جای آن روی مبارزه با بقایای داعش در سوریه تمرکز می‎کنیم.

تعویق عملیات ترکیه در شرق رود فرات
کد خبر: 253151
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۱ ۰۸:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در واکنش به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، از به عهده گرفتن جنگ علیه داعش سخن گفت.

وی اعلام کرد که ترکیه آماده جنگ با بقایای داعش در سوریه شده و به طور موقت عملیات علیه یگان‌های کردی ویژه مدافع خلق در شرق رود فرات را به تعویق می‌اندازد.

اردوغان ادامه داد: در عمل به صحبتی که با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا داشتیم، ترکیه بر روی طرح‌های عملیاتی خود برای محو داعش کار می‌کند.

وی افزود: صحبت تلفنی با ترامپ و همچنین رایزنی میان دیپلمات‌های ترکیه‌ای و آمریکایی، ما را به تاخیری اندک در عملیات شرق رود فرات ترغیب کرد. این تاخیر تا وقتی که نتایج میدانی تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از سوریه را ببینیم، ادامه خواهد داشت حال آنکه آن هم حد و مرزی دارد و باتوجه به تجربه‌های منفی گذشته، از تصمیم آمریکا با خوشحالی و در عین حال، احتیاط استقبال می‌کنیم.

پیشتر وزارت خارجه ترکیه گفته بود در ماه میلادی ژانویه، آنکارا درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه با دولت واشنگتن بحث و تبادل نظر خواهد داشت.

همچنین برخی رسانه‌ها گفته بودند اظهارت اردوغان مبنی بر قول مساعد برای محو بقایای داعش از سوریه، ترامپ را به خروج نیروهای آمریکایی از این کشور ترغیب کرده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها