کد خبر: 253246
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۱ ۱۰:۴۹:۰۰
| |

حمایت فرانسه از کردهای سوریه

فرانسه به نمایندگان شورای سوریه دموکراتیک، شاخه سیاسی نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد)، اطمینان داد که در پی عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه، از کردها در این کشور حمایت می‌کند.

حمایت فرانسه از کردهای سوریه
کد خبر: 253246
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۱ ۱۰:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مشاوران امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در پی تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه و تهدید ترکیه به آغاز عملیاتی نظامی علیه گروه‌های کرد در شرق فرات، روز جمعه در پاریس با هیئتی از شورای سوریه دموکراتیک شامل ریاض درار، رئیس مشترک این شورا و الهام احمد، رئیس هیئت اجرایی این شورا دیدار کردند.

یک مسؤول کاخ الیزه گفت: مشاوران ماکرون پیام حمایت و همبستگی خود را به این هیئت انتقال داده و محتوای مذاکراتی که پاریس با مسؤولان آمریکایی درباره تضمین ادامه نبرد با داعش انجام داده را به این هیئت شرح دادند.

الهام احمد، مسؤول سیاسی نیروهای سوریه دموکراتیک پس از استقبال از او در کاخ الیزه گفت: از این نگران هستیم که کنترل اوضاع از دست خارج شده و با حمله ترکیه نگهداری اسرای داعشی در منطقه‌ای محدود دشوار شود.

احمد افزود: در صورت حمله ترکیه اسرای داعش در همه جا پراکنده خواهند شد، کردها هرگز اقدام به آزادسازی آنها نخواهند کرد اما در صورت حمله ترکیه یا بازگشت قدرتمندانه داعش، کردها مجبور می‌شوند تمام قوای خود را برای مقابله با ارتش ترکیه یا داعشی‌ها به کار بگیرند و به این ترتیب از نگهداری اسرای داعشی در زندان‌ها عاجز خواهند بود.

ریاض درار در کنفرانس مطبوعاتی پس از این نشست در پاریس اظهار کرد: امیدواریم پس از تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نیروهایش از سوریه، فرانسه نقش بزرگی در سوریه ایفا کند.

الهام احمد نیز تاکید کرد: شبه‌نظامیان کرد در صورتی که وضعیت از کنترل خارج شود، نخواهند توانست به بازداشت اسرای داعشی ادامه دهند.

او در ادامه از فرانسه خواست در ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه برای مقابله با تهدیدات تروریستی احتمالی کمک کند.

همچنین این دو رهبر کرد در شورای سوریه دموکراتیک تاکید کردند، دولت خودگردان در شمال و شرق سوریه سفرهایی به دیگر کشورها به جز فرانسه برای بررسی وضعیت منطقه پس از تحولات اخیر خواهد داشت.

این شورا تاکید کرد: خروج نیروهای آمریکایی از سوریه بر همه تاثیر خواهد گذاشت و دخالت ترکیه در سوریه موجب کشتارهای بیشتری شده و آزادی بیشتری به گروه‌های افراطی برای فعالیت می‌دهد.

شورای سوریه دموکراتیک در ادامه نسبت به تشکیل دوباره داعش در منطقه هشدار داده و نسبت به تکرار فاجعه عفرین ابراز نگرانی کرده و در ادامه اتخاذ موضعگیری اخلاقی در قبال منطقه و حمایت از کردها در برابر تهدیدات ترکیه را خواستار شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها