کد خبر: 253252
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۱ ۱۰:۵۵:۰۰
| |

نفت در یک هفته 11 درصد ارزان شد

قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر رشد فعالیت حفاری آمریکا و تشدید نگرانی‌ها نسبت به اشباع عرضه جهانی، به پایینترین حد از سه ماهه سوم سال 2017 تاکنون سقوط کرد و برای کل هفته ریزش سنگینی را رقم زد.

نفت در یک هفته 11 درصد ارزان شد
کد خبر: 253252
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۱ ۱۰:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در فوریه در بازار نیویورک 29 سنت یا 0.6 درصد کاهش یافت و در 45.59 دلار در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته 11.4 درصد کاهش به ثبت رساند.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در فوریه 53 سنت یا یک درصد کاهش یافت و در 53.82 دلار در هر بشکه بسته شد که پایین‌ترین قیمت از هشتم سپتامبر 2017 بود و برای کل هفته 10.7 درصد کاهش نشان داد.

شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد: شمار دکل‌های حفاری نفت فعال آمریکا که معیاری برای سنجش تولید آتی این کشور است، هفته گذشته با 10 حلقه افزایش، به 883 حلقه رسید که بزرگترین افزایش هفتگی از هفته منتهی به نهم نوامبر و پس از دو هفته کاهش متوالی بود.

پس از اقدام بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره در نشست سیاست پولی دسامبر خود، بهای معاملات نفت به همراه سایر دارایی‌های پرریسک هفته گذشته تحت فشار سنگینی قرار گرفتند.

کندی رشد اقتصاد جهانی ممکن است به تقاضای کمتر برای انرژی منتهی شود و با توجه به ادامه رشد تولید نفت آمریکا این امر نگرانی‌هایی را نسبت به اشباع عرضه جهانی نفت برانگیخته است.

بازارهای نفت روز جمعه از انتشار گزارشی مبنی بر این‌که عربستان سعودی میزان عرضه خود را بیش از آنچه که تحت توافق اوپک و غیراوپک اعلام شد کاهش خواهد داد اندکی حمایت یافتند.

عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده اوپک است، به منظور مهار افت قیمت‌ها قصد دارند تولید خود را از ابتدای سال میلادی آینده 322 هزار بشکه در روز کاهش دهد که بیش از 250 هزار بشکه در روز کاهش تولیدی است که پیش از این برای شش ماه نخست سال 2019 مقرر شده بود. این امر تولید عربستان سعودی را به حدود 10.311 میلیون بشکه در روز محدود خواهد کرد.

قیمت‌های نفت از رکورد بالایی که در اوایل اکتبر به ثبت رساندند، به دلیل نگرانی‌ها نسبت به کاهش تقاضا و اشباع عرضه نفت، بیش از 30 درصد سقوط کرده‌اند.

عراقی اعلام کردند دولت ترامپ با موافقت بغداد برای خرید فناوری نفت و انرژی آمریکایی، به عراق اجازه داده است به مدت سه ماه دیگر به خرید گاز طبیعی ایران ادامه دهد. با این تصمیم معافیت 45 روزه‌ای که عراق از سوی آمریکا برای تحریم‌های ایران دریافت کرده بود، تمدید می‌شود. عراق برای 45 درصد از تولید برق خود به گاز ایران نیاز دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها