کد خبر: 253449
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۰۸:۴۶:۰۰
| |

اعتراض «جلیقه‌زردها» علیه گرانی در خیابان‌های تل‌آویو

صدها تن از ساکنان اراضی اشغالی در حالی که همانند معترضان فرانسوی جلیقه زرد بر تن کرده بودند، در اعتراض به افزایش بهای آب و برق تصویب‌شده در سال 2019 به خیابان‌های تل‌آویو آمدند.

اعتراض «جلیقه‌زردها» علیه گرانی در خیابان‌های تل‌آویو
کد خبر: 253449
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۰۸:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| تظاهرکنندگان اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی پلاکاردهایی با مضمون «دولت علیه مردم، مردم علیه دولت»، «باید علیه گرانی مبارزه کنیم» و «از هدر کردن پول برای شهرک‌ها دست بردارید» در دست داشتند.

تل‌آویو در 14 دسامبر شاهد اولین تظاهرات با الهام گرفتن از اعتراضات جلیقه‌زردها در فرانسه نسبت به افزایش قیمت‌ برخی مواد غذایی و نیز افزایش بهای آب و برق بود.

موشه کحلون، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در نتیجه این فشارها تصمیم گرفت برای تعویق در افزایش قیمت برخی مواد غذایی با شرکت‌های غذایی بزرگ مذاکره کند.

کحلون همچنین ابراز امیدواری کرد که افزایش بهای برق را به حداقل برساند.

رسانه‌ها اعلام کردند، تظاهرات روز شنبه کم‌جمعیت‌تر از تظاهرات قبلی‌اش بود.

در سال 2011 ده‌ها هزار تن از فعالان در جنبش اعتراضی بزرگ علیه گرانی‌ها شرکت کردند اما آن تظاهرات نتایج ملموسی نداشت.

دولت راست‌گرای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امیدوار بود نرخ رشد در سال 2018 به سه درصد برسد و نرخ بیکاری کمتر از پنج درصد و تورم نیز کمتر از دو درصد باشد.

با این وجود، بر اساس آمارها در اراضی اشغالی، بیش از 20 درصد اسرائیلی‌ها در آستانه فقر هستند و طبقه متوسط و جوانان از افزایش گسترده قیمت املاک و مستغلات رنج می‌برند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها