کد خبر: 253463
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۰۸:۵۲:۰۰
| |

نخست‌وزیر مجارستان: منتقدان دولت، مزدبگیران سوروس هستند

نخست‌وزیر مجارستان در تلویزیون دولتی این کشور ضمن پرخاش به مخالفان قانون جدید کار، آنها را دروغگویانی خواند که قصد نابودی کشور را دارند.

نخست‌وزیر مجارستان: منتقدان دولت، مزدبگیران سوروس هستند
کد خبر: 253463
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۰۸:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| مخالفان قانون جدید کار در 10 روز گذشته شش تظاهرات گسترده در بوداپست برگزار کرده‌اند. شمار آنها در آغاز چند صد تن بود اما اکنون به هزاران نفر رسیده است.

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت که منتقدان دولت، مزدبگیران جورج سوروس هستند.

سوروس، یک میلیاردر آمریکایی مجارستانی‌تبار است که از تلاش‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی برای جلوگیری از تک‌حزبی کردن مجارستان توسط اوربان حمایت مالی می‌کند.

تظاهرات ضددولتی پس از تصویب قانون جدید کار آغاز شد و تا جمعه ادامه داشت. در آخرین راهپیمایی که در سرمای شدید برگزار شد و ششمین تظاهرات علیه قانون جدید کار به‌شمار می‌رود، هزاران نفر شرکت داشتند.

قانون جدید کار به کارفرمایان اجازه می‌دهد کارکنان خود را به اضافه‌کاری تا 400 ساعت در سال وادارند و دستمزد اضافه‌کاری را در مدت سه سال بپردازند. تا پیش از تصویب این قانون، اضافه‌کاری به 250 ساعت محدود بود. دولت ویکتور اوربان می‌گوید که قصد دارد از این طریق کمبود نیروی کار در بخش تولیدی را جبران کند.

چند حزب مجارستان اعلام کرده‌اند، تا زمانی که به آنها امکان حضور در تلویزیون داده نشود، به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.

برتالان توت، رهبر حزب سوسیالیست نیز گفته است که نیروهای اپوزیسیون در سال جدید میلادی اعتراضات خود را گسترش خواهند داد. به گفته‌ی او، حرکت‌های اعتراضی نه تنها در مخالفت با دولت بلکه علیه شرکت‌های کلانی نیز خواهد بود که با دولت ارتباطات نزدیک دارند و از قانون جدید کار بهره می‌برند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها