کد خبر: 253468
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۰۹:۰۸:۰۰
| |

تشریح آخرین وضعیت مجوزهای تجاری ایران و اندونزی

رایزن بازرگانی ایران در اندونزی در خصوص تایید صلاحیت آزمایشگاه‌های ایرانی معرفی شده توسط سازمان غذا و دارو گفت: آژانس قرنطینه وزارت کشاورزی اندونزی صلاحیت پنج آزمایشگاه ایرانی مجاز به صدور گواهی سلامت محصولات کشاورزی که توسط سازمان غذا و داروی کشورمان معرفی شده بودند را بررسی و نهایتا مورد تایید قرار داد.

تشریح آخرین وضعیت مجوزهای تجاری ایران و اندونزی
کد خبر: 253468
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۰۹:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| انور کمری رایزن بازرگانی ایران در اندونزی گفت: به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته، آژانس قرنطینه وزارت کشاورزی اندونزی در مجوز صادره اعلام کرده است که بر اساس سوابق موجود چهار محصول پسته، چایی، کشمش و ماش ایران که قبلاً سابقه واردات به اندونزی را داشته‌اند، با گرفتن گواهی سلامت از آزمایشگاه‌های مورد تایید امکان واردات آنها به این کشور میسر است. همچنین زیتون و خرما نیز از قبل امکان واردات به اندونزی را داشتند.

کمری اظهار داشت: برای سایر محصولات کشاورزی که سابقه صادرات به اندونزی را ندارند و اولین بار به این کشور صادر می‌شوند، آنالیز ریسک آفات (PTA) مورد نیاز است که این موضوع نیز در حال پیگیری است.

گفتنی است، صادرکنندگان محصولات فوق قبل از ارسال کالای صادراتی به گمرکات اندونزی باید صدور محصول خود را به اداره قرنطینه اندونزی اطلاع دهند (Prior Notice). صادر کننده به منظور اعلام Prior Notice باید به سایت اداره قرنطینه به آدرسhttps://notice.karantina.pertanian.go.id مراجعه و ضمن تکمیل فرم مربوطه، کد رهگیری را اخذ کرده و پرینت آن را برای پیگیری به وارد کننده تحویل نماید.

اسامی آزمایشگاه‌های مورد تایید آژانس قرنطینه وزارت کشاورزی اندونزی به شرح زیر است :

1- مرکز آزمایشگاههای مرجع کنترل غذا و دارو(FDRCL)- خیابان امام خمینی، شماره 82

2-اداره کل غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم

3- آزمایشگاه تحقیقاتی علوم حیاتی فاروق-میدان توحید، خیابان نیایش شرقی، پلاک 81

4- آزمایشگاه آدنیس طب- خ ولیعصر خیابان زعفرانیه خیابان مقدس اردبیلی خیابان حیدری

5- آزمایشگاه مرجعان خاتم- خیابان خانی آباد نو، ضلع شمالی بزرگراه آزادگان، میدان مرکزی میوه و تره بار، فاز یک، ساختمان مدیریت مرکزی

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها