کد خبر: 253530
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۰:۱۵:۰۰
| |

شکایت ستاره شطرنج‌باز ایران از فدراسیون

هیچ اهمیتی به ورزشکاران پرافتخار نمی‌دهند

پرهام مقصودلو می‌گوید که با همه افتخاراتی که توسط شطرنج‌بازان ایرانی در مسابقات مهم بدست می‌آید اما اصلا به شطرنج‌بازان اهمیتی داده نمی‌شود.

هیچ اهمیتی به ورزشکاران پرافتخار نمی‌دهند
کد خبر: 253530
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۰:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| پرهام مقصودلو در مورد کسب عنوان هفتمی‌اش در مسابقات قهرمانی شطرنج انفرادی آسیا اظهار کرد: فیلیپین میزبانی خوبی نداشت، کیفیت هتل و غذاها اصلا خوب نبود. غذاها همه سرد بود و شرایط خوبی برای بازی کردن نداشتیم. علاوه بر این‌ها امنیت هم وجود نداشت. روز اول مسابقات به چند بازیکن حرفه ای با چاقو در خیابان حمله شده بود. به خاطر همین بی امنیتی‌ها من به شخصه آرامش نداشتم تا خوب بازی کنم.

وی ادامه داد: البته در دور آخر خودم را به شرایطی رسانده بودم تا با پیروزی مقابل سوپر استاد بزرگ هندی قهرمان شوم، اما متاسفانه نشد. خیلی تلاش کردم و دو بار پیشنهاد مساوی حریف را رد کردم تا پیروز شوم اما نشد و بازی با تساوی پایان یافت. نتایج خیلی خوبی هم داشتم. با دو سوپر استاد بزرگ مساوی کردم و یک سوپر استاد بزرگ را که قهرمان سابق آسیا بود و مدت ها هم نباخته بود را شکست دادم.

وی در پاسخ به این سوال که خودتان انتظار کسب چه مقامی را داشتید گفت: هدف من قهرمانی بود که خیلی هم به آن نزدیک شدم. تاکنون اینقدر به قهرمانی آسیا نزدیک نشده بودم. همیشه آن‌چیزی که می‌خواهی نمی‌شود. من دور آخر با وجودی که خیلی تلاش کردم و فرصت هم خیلی داشتم اما نشد. حریفم هم خیلی با دقت بازی و دفاع کرد.

قهرمان شطرنج جوانان جهان در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا ریتینگی هم در این مسابقات از دست دادید گفت: نه خداراشکر ریتینگ از دست ندادم و فقط ریتینگی کمتر از یک واحد بدست آوردم. من در این مسابقات به کسب ریتینگ فکر نمی‌کردم و همانطور که گفتم هدفم کسب عنوان قهرمانی بود که نشد.

مقصودلو به بخش برق آسای قهرمانی آسیا هم اشاره کرد و گفت: در بخش برق آسا اصلا خوب بازی نکردم و در حد برق آسای خودم ظاهر نشدم. بازی دور آخر بخش استانداردم ساعت 15:30 تمام و برق آسا از 16 شروع شد. بازی آخر بخش استاندارد خیلی سنگین و پرفشار هم بود چون بازی برای قهرمانی بود. خیلی خسته بودم و همه اش اشتباهات مکرر در بازی داشتم و در نهایت هم بیست و یکم شدم.

قهرمان شطرنج جوانان جهان در ادامه با گلایه از فدراسیون شطرنج گفت: در این اواخر شطرنج ایران خیلی افتخارات کسب کرده است. همه شطرنج بازان حداقل یک درخشش در هر مسابقه دارند. تعداد شطرنج بازان ایرانی با ریتینگ بالای 2600 به چهار نفر رسیده است که در تاریخ شطرنج بی سابقه بوده است. ما چهار شطرنج باز، هم جوان هستیم و هم عضو تیم ملی. گله دارم که با همه این شرایط اصلا به ما توجه نمی شود. یک مربی خوب خارجی که در مسابقات کنار ما باشد کمترین توقع است.

وی گفت: نایب قهرمان آسیا طباطبایی است، قهرمان و نایب قهرمان بلیتس آسیا هم ایرانی اند. وقتی که این تلاش‌ها از سوی بازیکنان انجام می‌شود و این همه مقام کسب می‌شود چرا کم توجهی می‌کنند؟ حتی طباطبایی که نایب قهرمان آسیا شد با هزینه شخصی به این مسابقات آمده بود. خیلی مشکلات زیاد است و خواهش ما این است که رسیدگی کنند. اوضاع بدون مربی و بدون پرداخت هزینه‌ها برای ما بسیار سخت است.

مقصودلو ادامه داد: من قهرمان کشور شده بودم و قهرمان کشور سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را دارد و هزینه را فدراسیون می‌دهد. اما فیروزجا، طباطبایی و قائم مقامی خود هزینه‌هایشان را پرداخت کرده‌اند. در مورد مبینا علی نسب مطمئن نیستم فکر می‌کنم که فدراسیون هزینه‌هایش را پرداخت کرده باشد.

مقصودلو به حضورش در مسابقات برق‌آسا و سریع جهان در روسیه اشاره کرد و گفت: این مسابقات چند روز دیگر آغاز می شود. در این مسابقات که در بخش بزرگسالان است تقریبا همه قهرمانان جهان حضور دارند. این مسابقات در دو بخش سریع و برق آسا است که همه شطرنج بازان برای این دو بخش ارزش زیادی قائل هستند. همه شطرنج بازان قوی جهان حضور خواهند داشت. من هم تمام سعی ام را می کنم تا بتوانم در هر دو بخش صاحب مدال شوم و یا حداقل در یکی از بخش‌ها روی سکو بروم.

وی در مورد هزینه‌های اعزام به قهرمانی جهان روسیه نیز گفت: هزینه‌های این مسابقات نیز با خودمان است. حدودا برای این مسابقات 700 تا 800 دلار هزینه خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این مسابقات با مگنوس کارلسن نروژی بهترین شطرنج باز حال حاضر جهان روبه رو خواهد شد یا خیر گفت: احتمال آن خیلی زیاد است. بخش سریع در 15 دور و بخش برق آسا در 21 دور برگزار می‌شود. روی هم رفته 36 بازی خواهیم داشت. فکر می‌کنم در این تعداد بازی احتمال زیادی وجود داشته باشد که با او بازی کنم. وقتی دارم شطرنج خود را ارتقا می‌دهم و در سطح های بالای جهان بازی می‌کنم قطعا فرصت پیش خواهد آمد که با کارلسن بازی کنم. اینکه بخش سریع و برق آسا است حتی در بخش استاندارد هم فکر می‌کنم به زودی فرصت پیش بیاید که با هم بازی کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که در مقابله با کارلسن چه نتیجه‌ای بدست خواهد آورد گفت: من امیدوارم که بتوانم پیروز شوم و برای آن تلاش خواهم کرد. من تاکنون با او بازی نکرده ام اما امیدوارم که بتوانم پیروز بازی باشم.

رقابت‌های شطرنج قهرمانی انفرادی آسیا هفته گذشته به میزبانی فیلیپین انجام شد، پنج نفر اول این مسابقات جواز حضور در مسابقات جام جهانی روسیه را کسب می‌کرد. پرهام مقصودلو در این مسابقات در بخش استاندارد در رده هفتم ایستاد، البته او جواز حضور در جام جهانی روسیه را پیش از این با قهرمانی در مسابقات جوانان جهان بدست آورده بود. در این رقابت‌ها علیرضا فیروزجا در بخش برق آسیا به مدال طلا رسید و سید محمد امین طباطبایی در بخش استاندارد و برق آسا به نشان نقره دست یافت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها