کد خبر: 253540
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۰:۲۴:۰۰
| |

کشته شدن 22 معترض در جریان اعتراض‌ها به گرانی در سودان

رهبر حزب امت در سودان در کنفرانسی خبری تأکید کرد که بر اساس آمار حزب امت تعداد کشته‌های اعتراض‌ها در سودان به 22 تن رسید.

کشته شدن 22 معترض در جریان اعتراض‌ها به گرانی در سودان
کد خبر: 253540
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۰:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| اعتراض‌ها در سودان که در پی گرانی و اوضاع بد معیشتی مناطق مختلف این کشور را فراگرفته است، گسترش پیدا کرده و خواسته‌های مردم از وضعیت اقتصادی به سیاسی کشیده شده است.

مردم معترض سودانی جدای از شعارهایی برای تغییر اوضاع معیشتی خواستار تغییر نظام شده و علیه«عمر البشیر» رئیس جمهور این کشور شعار دادند.

در فیلم های منتشرشده از اعتراض توسط رسانه‌های مختلف مردم خواستار کناره‌گیری البشیر از قدرت شدند.

در همین حال، «صادق المهدی» رهبر حزب مخالف«امت» در سودان نیز در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «در سودان ما می گوییم که ملت نظام جدید می خواهد.»

المهدی تأکید کرد که نظام حاکم بر سودان دو گزینه دارد یا به خواسته انتقال مسالمت آمیز تن می‌دهد یا با ملت مواجه می‌شود. درباره جنیش اعتراضی در سودان نیز گفت: بی‌تردید مساله اعتراض‌ها در سودان از خودجوش به برنامه‌ریزی‌شده تبدیل می‌شود.

رهبر حزب امت در این کنفرانس خبری تأکید کرد که بر اساس آمار حزب امت تعداد کشته‌های اعتراض‌ها در سودان به 22 تن رسید.

این در حالی است که به دنبال اعتراض‌های اخیر به اوضاع اقتصادی و گرانی در سودان، در ایالت «نیل سفید» این کشور نیز وضعیت فوق‌العاده و مقررات منع عبور و مرور اعلام شد.

در پی ادامه تجمعات اعتراضی به شرایط معیشتی و گرانی در سودان، دولت محلی ایالت نیل سفید این کشور وضعیت فوق‌العاده و مقررات منع عبور و مرور اعلام کرد.

دولت محلی نیل سفید اعلام کرد که تا اطلاع ثانویه در بین ساعات 18:00 تا 06:00 مقررات منع عبور و مرور اعمال خواهد شد. همچنین تمام مدارس و دانشگاه‌ها نیز تعطیل شدند.

بدین ترتیب شمار ایالاتی که در سودان اعلام وضعیت فوق‌العاده کرده‌اند، به 4 ایالت افزایش یافت. در شهرهای «دنقلا، القضارف و عطبره »نیز وضعیت فوق العاده اعلام شده است.

تظاهرات اعتراضی در سودان از روز چهارشنبه تا کنون ادامه دارد. معترضان سودانی در شهر عطبره که صدها دانشجوی دانشگاه و دبیرستان نیز از آن‌ها حمایت کرده اند، به سیاست‌های اقتصادی دولت و همچنین نسبت به افزایش بی‌رویه نرخ ها تجمع و راهپیمایی کردند.

رسانه‌های محلی گزارش دادند که معترضان ساختمان مرکز حزب حاکم کنگره ملی را آتش زده‌اند، اما هیچ منبع رسمی این خبر را تأیید نکرده است. در همین حال تجمع اعتراض آمیز مشابه در شهر «سودان پورت» در شرق این کشور نیز برگزار شده که پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کرده است. شهرهای« کوردوفون و أم درمان» در شمال این کشور نیز صحنه تظاهرات اعتراض‌آمیز است.

خارطوم نیز روز گذشته شاهد اعتراض به گرانی بود.

منبع: جماران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها