کد خبر: 253655
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۳:۴۰:۰۰
| |

خدری در تذکری:

استعفای نمایندگان اصفهان در دستور کار مجلس قرار گیرد

عبدالحمید خدری نماینده بوشهر در تذکری خواستار در دستور کار قرار دادن استعفای نمایندگان اصفهان شد.

استعفای نمایندگان اصفهان در دستور کار مجلس قرار گیرد
کد خبر: 253655
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۳:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالحمید خدری در جلسه علنی امروز (یکشنبه) با تاکید بر لزوم پایبندی هیات رئیسه به سوگند خود گفت: مواد 90 و 91 آیین نامه به صراحت درباره‌ی موضوع استعفا تعیین تکلیف کردند.چندی پیش نمایندگان اصفهان، استعفایشان را به مجلس تقدیم کرد ‌اند که انتظار می‌رود آیین نامه درباره‌ی آنها اجرا شود.

خدری افزود: برای حل بحران آب اصفهان راهکاری وجود دارد. ذوب آهن و پالایشگاه باید در بوشهر اجرا می‌شد اما آن را به اصفهان بردند که منابع آبش مسدود است. آنگاه باید خوزستان، بندرعباس و بوشهر جور اصفهان را بکشند. قطعا اصفهان با وضعیت منطقه‌ای‌اش برای راه اندازی پالایشگاه و ذوب آهن مشکل آب دارد.

نماینده بوشهر اضافه کرد:‌ چرا باید یزد و بوشهر جور آب اصفهان را بکشند؟ لازم است استعفای نمایندگان اصفهان در دستور کار قرار گیرد. ما خوشحال نیستیم که برخی از دوستان نماینده اصفهان به ما تیکه می‌اندازند که بعضی از استعفای آنها خوشحال هستند.

علی مطهری رئیس جلسه در پاسخ به این تذکر گفت: گاهی تعدادی از نمایندگان استعفا می‌دهند، بعد خودشان می‌گویند که به دلیل انجام مذاکرات دست نگه داشته شود. پس این اشکال به هیات رئیسه وارد نیست. این نمایندگان می‌گویند که تا وقتی مطمئن نشدند اقدامی صورت نگیرد. اگر آنها به استعفا مصر باشند باید به وسیله رئیس مجلس اعلام وصول شود. فعلا دوستان منتظرند که چه می‌شود.

نایب رئیس مجلس ادامه داد:‌ ایرادی در این باره به هیات رئیسه وارد نیست مشکل آب مساله‌ای است که باید با همکاری سه استان اصفهان، خوزستان و چهار محال بختیاری حل شود. آنها باید با یکدیگر تعامل و تفاهم داشته باشند.

در این هنگام تعدادی از نمایندگان استان اصفهان در واکنش به صحبت‌های خدری خواستار پاسخ در قالب تذکر شدند و بعضا با فریاد از هیات رئیسه درخواست پاسخ را مطرح کردند که مطهری در واکنش به آنها گفت که خیلی این موضوع را ادامه ندهید.

حدود دو هفته گذشته 19 نماینده استان اصفهان در اعتراض به بودجه اختصاص داده شده در زمینه تامین آب این استان در سال آینده به صورت دسته جمعی استعفا کردند که تعدادی از آنها از روز چهارشنبه هفته گذشته در جلسات مجلس حضور پیدا می‌کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها