کد خبر: 253666
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۳:۵۶:۰۰
| |

مدیرکل دفتر امور اقتصادی سازمان شهرداری‌ها:

55 هزار میلیارد ریال اوراق به حمل و نقل عمومی اختصاص یافت

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: 55 هزار میلیارد ریال، برای انتشار اوراق اسلامی شهرداری ها شامل اوراق مشارکت و اوراق صکوک اجرای طرح های حمل و نقل عمومی اختصاص یافت.

55 هزار میلیارد ریال اوراق به حمل و نقل عمومی اختصاص یافت
کد خبر: 253666
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۳:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن کوشش تبار افزود: با توجه به مشکلات زیست‌ محیطی و آلودگی هوا در ‌شهرهای بزرگ، موضوع حمل‌و نقل عمومی اعم از خرید اتوبوس، راه‌اندازی خطوط مترو و BRT از اولویت‌های مهم شهرداری ها است که هر ساله بخش اعظمی از منابع مالی آن، از طریق فروش اوراق اسلامی تامین می‌شود.


وی خاطر نشان کرد: در سال جاری در «بند (د) تبصره 5 قانون بودجه سال 1397 کشور» 55 هزار میلیارد ریال، برای انتشار اوراق اسلامی شهرداری ها اعم از اوراق مشارکت و اوراق صکوک پیش بینی شده که دولت به منظور حمایت از اجرای طرح های حمل و نقل عمومی و کاهش فشار بر شهرداری ها به سبب بازپرداخت اصل و سود اوراق، بازپرداخت 50 درصد اصل و سود این اوراق را تضمین و تقبل کرده است.


مدیرکل دفتر امور اقتصادی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: تاکنون تاییدیه انتشار اوراق مشارکت هفت شهرداری در مجموع 42 هزار میلیارد ریال توسط وزیر کشور برای بانک مرکزی صادر شده است.
وی اضافه کرد: برای شهرداری کرج 2 هزار و 500 میلیارد ریال، شهرداری تبریز 6 هزار و 500 میلیارد ریال، شهرداری شیراز هفت هزار میلیارد ریال، شهرداری قم سه هزار میلیارد ریال، شهرداری اصفهان پنج هزار میلیارد ریال و شهرداری مشهد هفت هزار میلیارد ریال برای طرح های حمل و نقل ریلی و راه اندازی قطار شهری(مترو) صادر شده است.


کوشش تبار ادامه داد: سه هزار میلیارد ریال برای طرح های حمل و نقل عمومی شهرداری مشهد، 2هزار میلیارد ریال برای خرید اتوبوس توسط شهرداری مشهد، هزار میلیارد ریال برای طرح های حمل و نقل عمومی شهرداری یزد و پنج هزار میلیارد ریال برای بهسازی بافت فرسوده شهر مشهد صادر شده است.


وی تاکید کرد: شهرداری ها باید در اخذ مجوز بانک مرکزی و انتشار اوراق مشارکت تسریع کنند.


کوشش تبار گفت: در صورتی که شهرداری ها فقط قصد خرید ناوگان اتوبوسرانی از طریق انتشار اوراق اسلامی داشته باشند، با استعلام صورت گرفته از بانک مرکزی، فقط می توانند از طریق انتشار اوراق صکوک اقدام کنند.
وی افزود: سایر شهرداری‌های متقاضی باید در تکمیل مدارک و ارسال آن به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تسریع کنند تا بتوان قبل از پایان سال از حداکثر ظرفیت ردیف این بودجه استفاده کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها