کد خبر: 253677
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۴:۰۷:۰۰
| |

مقام عراقی: سردار سلیمانی به طور رسمی به عراق می‌آید

یکی از اعضای حزب عصائب اهل الحق عراق با اشاره به اینکه نیروهای آمریکایی در عراق حضور دارند، گفت: نیروهای ایرانی هیچ گونه حضوری در عراق ندارند و مستشاران ایرانی با آگاهی و درخواست دولت عراق در این کشور حضور دارند. مستشاران ایرانی با آگاهی و خواسته دولت عراق در این کشور حضور دارند و سردار قاسم سلیمانی به طور رسمی و از طریق فرودگاه به عراق می‌آید و به مناطق مختلفی می‌رود و آنها را بررسی می‌کند.

مقام عراقی: سردار سلیمانی به طور رسمی به عراق می‌آید
کد خبر: 253677
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۴:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود الربیعی، عضو حزب عصائب اهل الحق عراق در رابطه با حضور نیروهای ایرانی در عراق گفت: نیروهای ایرانی در عراق حضور ندارند اما نیروهای آمریکایی در عراق حضور دارند و هیچ کس تعداد دقیق آنها و پایگاه هایشان را نمی‌داند.

وی افزود: مستشاران ایرانی با آگاهی و خواسته دولت عراق در این کشور حضور دارند و سردار قاسم سلیمانی بطور رسمی و از طریق فرودگاه به عراق می‌آید و به مناطق مختلفی می‌رود و آنها را بررسی می‌کند.

الربیعی در ادامه با اشاره به اینکه نیروهای آمریکایی نیروهایی عراقی و الحشد الشعبی را مورد هدف قرار دادند و گروهک تروریستی داعش ساخته آمریکا برای انجام برنامه‌ها و طرح‌های آن است، گفت: هرکس براین باور است که آمریکا با خروج از سوریه می‌خواهد منطقه را ترک کند، متوهم است زیرا این تاکتیک جدید آمریکا است و جزئی از طرح‌های آن به شمار می‌رود.

وی همچنین با مطرح کردن این سوال که هنگام ورود داعش به عراق و اشغال مناطق وسیعی از آن، نیروهای آمریکایی چه کاری انجام داده اند درحالی که بر مرزهای زمینی و هوایی عراق سیطره داشتند، گفت: محور مقاومت طرح آمریکا برای باقی ماندن در عراق بعد از اشغال آن را با شکست مواجه کرد، آمریکا به دنبال ایجاد کشورهای شکست‌خورده و پرتنشی است که برای دوام خود به حضور آمریکا نیاز دارند.

عضو عصائب اهل الحق عراق در رابطه با سقوط نظام صدام، رئیس جمهور پیشین عراق در سال 2003 گفت: مردم عراق بودند که با انتفاضه خود در سال 1991 نظام صدام را ساقط کردند.

وی در رابطه با نقش آمریکا در آزادسازی عراق از سیطره داعش گفت: آمریکایی‌ها تنها دو شهر موصل و الرمادی و بعد از اینکه آنها را به خرابه تبدیل کرده بودند، آزاد کردند.

محمود الربیعی در پایان گفت: ایران هیچگونه دخالتی در تحولات و اتفاقات عراق نداشت و شعارهایی که در انتفاضه سال 1991 سرداده می‌شد، شعارهای مردمی عراق بود نه ایران. آمریکا صدام را روی کار آورد تا با ایران وارد جنگ شود و در انتفاضه از او حمایت کرد اما زمانی که نتوانست طرح‌های آنها را اجرایی کند، او را سوزاندند.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها