جدیدترین ویزای استرالیا برای مهاجرت کارآفرینان خارجی

به گفته‌ی دولت استرالیا، برای کسانی که مایل به راه‌اندازی کسب‌وکار در این کشور هستند، به‌زودی یک ویزای استرالیا جدید برای مهاجرت کارآفرینان به این کشور معرفی خواهد شد.

جدیدترین ویزای استرالیا برای مهاجرت کارآفرینان خارجی
کد خبر: 253724
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۵:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ویزای استرالیا نیازی به سرمایه‌گذاری اجباری ندارد و فرد متقاضی تنها باید دارای مهارت کافیِ زبان انگلیسی در سطح رفع نیازمندی‌های شغلی باشد.

مهاجر هندی به نام ناوجات کایلای، سال گذشته از آدلاید به ملبورن نقل مکان کرد. او نزدیک به 10 سال در آدلاید زندگی کرده بود. دلیل اصلی مهاجرت کایلای که وکیل مهاجرت است، کند بودن رشد اقتصادی در آدلاید و ایالت مربوطه بود. به‌گفته‌ی او بسیاری از دارندگان اقامت دائم در جنوب استرالیا که امکان تغییر ایالت را داشته‌اند، به‌امید دستیابی به فرصت‌های بهتر به بخش‌های دیگر کشور به‌ویژه سیدنی و ملبورن رفته‌اند.

کایلای معتقد است سیاست کنونی در جنوب استرالیا در راستای جذب مهاجران کارآفرین و کسانی است که می‌خواهند کسب‌وکاری راه‌اندازی کنند، نه حفظ مهاجران متخصص موجود.

دولت فدرال اعلام کرده است که برای افزایش فرصت‌های شغلی، طرح اعطای ویزای جدیدی را آغاز خواهد کرد که هدفش تقویت کارآفرینی و اقتصاد ایالت است.

به‌گفته‌ی وزیر کشور استرالیا «پیتر داتن» تمرکز دولت بر افزایش فرصت‌های شغلی و بهبود کیفیت زندگی مردم استرالیاست و این کار را با تلاش برای رشد کسب‌وکارها و تقویت سرمایه‌گذاری در استرالیا انجام می‌دهد.

بر مبنای طرح جدید اعطای ویزا، کارآفرینان خارجی که ایده‌ای نوآورانه و طرح کسب‌وکار قابل‌قبولی دارند، می‌توانند برای درخواست ویزای موقت اقدام کنند. این ویزای موقت به آنها فرصت راه‌اندازی و تثبیت کسب‌وکارشان را در استرالیا می‌دهد. در طرح کنونی اعطای ویزا به کارآفرینان، ارائه‌ی سرمایه‌ی 200 هزار دلاری (معادل نرخ ارز دولتی) برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری ضروری است. در حال حاضر متقاضیان ویزای سرمایه گذاری استرالیا تنها با داشتن شرایط زیر برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنند:

سن زیر 55 سال


امکان اثبات کارفرمایی یا خویش فرمایی به مدت دو سال


گردش مالی حداقل 500 هزار دلار استرالیا


حداقل 800 هزار دلار استرالیا دارایی

در طرح جدید ضرورتی برای سرمایه گذاری در کسب‌وکار توسط شخص متقاضی وجود ندارد.

پیش از تأیید اعطای این ویزای استرالیا ، طرح کسب‌وکار پیشنهادی درخواست‌کننده، توسط دولت فدرال بررسی می‌شود. کارآفرینانی که موفق به دریافت ویزا و سپس راه‌اندازی و تثبیت کسب‌وکارشان در استرالیا شوند، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند.

به‌گفته‌ی «داتن» تشویق کارآفرینان نوپا برای پیگیری ایده‌های نوآورانه‌شان در استرالیا به افزایش فرصت‌های شغلی در آینده کمک می‌کند. برپایه‌ی شرایط این طرح جدید، سن درخواست‌کننده باید کمتر از 45 سال و دارای مهارت زبان انگلیسی در سطح رفع نیازمندی‌های شغلی باشد که معادل امتیاز 5 در هر 4 مهارت آزمون IELTS است.

به‌گفته رهبر ایالتی استیون مارشال، این طرح باعث می‌شود دارندگان ویزای موقت با توسعه‌ی کسب‌وکارشان برای دریافتاقامت استرالیا به صورت دائمی در ایالت‌های جنوبی استرالیا اقدام کنند که سرانجام به پیشرفت کسب‌وکارها و افزایش فرصت‌های شغلی منجر می‌شود.

این طرح مهاجرت به استرالیا همچنین منجر به جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی از اقتصاد استرالیا می‌شود که دارای ظرفیت رشد خوبی هستند؛ به‌ویژه که دولت تصمیم گرفته است صنایع کشتی‌سازی را در کنار صنایع تولیدی و فناوری‌های دفاعی در جنوب استرالیا متمرکز کند.

هرچند مشخص نیست معرفی این طرح جدید ربطی به برنده‌شدن لیبرال‌ها در انتخابات اخیر دارد یا نه، به‌عقیده‌ی کایلای موفقیت این طرح در جذب افراد بااستعداد و نوآور به ایالت‌های جنوبی بستگی به معیارهای ارزیابی امکان اعطای اقامت دائم دارد که هنوز معرفی نشده‌اند. هم‌اکنون این موضوع بیشتر یک برنامه‌ی انتخاباتی است. جزئیاتی که در آینده مشخص می‌شوند، شرایطی ازجمله تعداد مشاغلی که باید ایجاد شود یا میزان درآمد کسب‌وکار را روشن می‌کنند.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها