کد خبر: 253753
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۶:۲۵:۰۰
| |

معاون پشتیبانی بنیاد مسکن:

2 میلیون مسکن روستایی به بازسازی نیاز دارند

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: حدود 2 میلیون واحد مسکن روستایی در کشور به علت فرسوده بودن و استفاده از مصالح غیرمقاوم در برابر حوادث طبیعی، به بازسازی و مقاوم سازی نیاز دارند.

2 میلیون مسکن روستایی به بازسازی نیاز دارند
کد خبر: 253753
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۶:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| هادی درفشی معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه اقتصادی اجتماعی کشور، بازسازی و مقاوم سازی سالانه 200هزار واحد مسکونی روستایی توسط بنیاد مسکن تدوین شده که امید است با تامین و تجهیز منابع بتوانیم این برنامه را اجرایی کنیم.


وی گفت: از سال 1384 در 2 برنامه پنج ساله مصوب شد سالانه 200هزار واحد مسکونی روستایی نوسازی شود که از آن زمان تاکنون 2.1میلیون واحد از مجموع بیش از چهار میلیون واحد مسکونی کم دوام روستایی کشور، مقاوم سازی و نوسازی شده است.


معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه به ضرورت تامین منابع و تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی منازل غیرمقاوم روستایی و دسترسی بهتر مردم به این منابع اشاره کرد و افزود: سرعت تخصیص منابع بانکی برای بازسازی منازل روستایی رضایت بخش نیست.


درفشی در ادامه گفت: برای بودجه سال 1398 پیشنهاد پرداخت تسهیلات 450میلیون ریالی برای بهسازی هر واحد مسکونی روستایی ارائه شده است که امیدواریم این سقف در بودجه سال آینده به تصویب نهایی برسد.


وی گرانی مصالح ساختمانی و تورم را از علل افزایش تسهیلات بانکی برای مقاوم سازی مسکن های روستایی بیان کرد و افزود: در سال 1397 سقف تسهیلات بانکی برای بازسازی هر واحد مسکن روستایی از 180میلیون ریال به 250میلیون ریال با کارمزد چهاردرصد افزایش یافت که با توجه به گرانی مصالح در سال جاری ، روستاییان تمایل زیادی برای دریافت این تسهیلات برای مقاوم سازی منازل خود نداشتند.


معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه مقاوم سازی منازل روستایی را در تثبیت جمعیت روستایی ، رونق اقتصاد خانوار و مقاومت در برابر حوادث غیرمترقبه همچون زلزله موثر عنوان کرد و افزود: بنیاد مسکن به عنوان متولی ساخت و ساز مسکن روستایی برنامه نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستاها را با همه توان ادامه می دهد.

جذب 80 درصد منابع دولتی برای بازسازی مسکن روستایی


معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: پارسال با برنامه ریزی مدون و تحرک لازم ، 80درصد منابع دولتی برای بازسازی مسکن روستایی و اجرای برنامه های عمرانی در روستاها توسط بنیاد مسکن جذب شد.


وی افزایش مصالح ساختمانی را در کندی طرح های عمرانی روستایی تاثیرگذار دانست و ابراز امیدواری کرد با افزایش قابل توجه سقف تسهیلات بانکی ارزان قیمت ، ساخت و ساز و فعالیت عمرانی در روستاها شتاب بیشتری بگیرد.


به گزارش ایرنا همچنینامروز در آیینی با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان و مسئولان بنیاد مسکن استان از پنج نفر از بسیجیان فعال و شاغل در این نهاد با اهدا لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.


اسکندر نعمت زاده فرمانده پایگاه مقاومت بسیج بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در این آیین با تقدیر از خدمات تاثیر گذار بسیج و مشارکت اعضای بسیج در برنامه های فرهنگی بنیاد مسکن اظهار داشت: نیروهای بسیجی همواره در میدان عمل و عرصه های مختلف نشان دادند در سازندگی و حفاظت از دستاوردهای 40ساله انقلاب اسلامی پیشگام هستند.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها