شمار قربانیان سونامی اندونزی از مرز 280 نفر گذشت

دولت اندونزی اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان سونامی در این کشور از 280 تن گذشته و تعداد زخمی‌ها به بیش از یک‌هزار نفر رسیده است.

شمار قربانیان سونامی اندونزی از مرز 280 نفر گذشت
کد خبر: 253787
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۳ ۰۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «سوتوپو پورو نوگروهو» رئیس سازمان بلایای اندونزی اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان سونامی در این کشور به بیش 281 تن رسیده است.


سونامی در تنگه سوندا که سواحل غربی جاوا و سواحل جنوبی سوماترا دو جزیره تشکیل‌دهنده اندونزی را درنوردید، همچنین به گفته نوگروهو تاکنون 1016 زخمی برجاگذاشته است.


هنوز از سرنوشت دست‌کم 57 نفر خبری نیست و گروه‌های امداد و نجات به دنبال اجساد قربانیان این سونامی هستند که بدون هیچ هشدار قبلی روی داد.


همچنین منابع خبری گزارش دادند که اندونزی درپی هشدار زمین‌شناسان، دو روز پس از وقوع سونامی هولناک تنگه سوندا درسواحل غربی، میان جزایر سوماترا و جاوه، برای مقابله احتمالی با سونامی سهمگین دیگری درهمین مکان به حالت آماده‌باش درآمده است.


امواج سونامی در تنگه سوماترا روز شنبه به علت فعالیت کوه آتشفشانی آناک کراکاتائو Anak Krakatau به‌وقوع پیوست و به علت این که این فعالیت تداوم یافته و بیشتر شده کارشناسان زیست‌محیطی هشدار دادند که احتمالا سونامی دیگری دراین منطقه به زودی رخ می‌دهد.


براین اساس بیشترین خسارات و تلفات در استان کوچک بانتن واقع در جزیره جاوه در غرب تنگه سوندا رخ داده که گروه‌های امدادگر در حال فعالیت شبانه‌روزی در این منطقه هستند. تنگه سوندا میان دو جزیره جاوه و سوماترا در شرق و غرب اندونزی و محل تلاقی جاوه در اقیانوس آرام به اقیانوس هند است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها