روایت احد آزادی‌خواه از جلسه کمیسیون فرهنگی با نماینده ستاد کل نیروهای مسلح:

نماینده ستاد کل نیروهای مسلح گفت ما امکان شنود فضای سایبری آمریکا را داریم

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نماینده کل نیروهای مسلح در کمیسیون فرهنگی عنوان کرد ما الان قابلیت این را داریم که سیستم فضای سایبری آمریکا را شنود کنیم.

نماینده ستاد کل نیروهای مسلح گفت ما امکان شنود فضای سایبری آمریکا را داریم
کد خبر: 253875
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۳ ۱۰:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| احد آزادی‌خواه با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی گفت: در جلسه امروز ماده 2 طرح تعالی جمعیت و خانواده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای کمیسیون رسید. در این ماده وزارت آموزش و پرورش مکلف شد که دانش‌آموزان را در حوزه مسائل مربوط به سبک زندگی و مسائل اجتماعی و فرزندآوری متناسب با سن آنها آموزش دهد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهارداشت: طرح صیانت از حقوق فضای مجازی و پیام رسان‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نمایندگان دستگاه‌های مختلف نقطه نظرات خود را پیرامون آن مطرح کردند اما رأی‌گیری در خصوص این طرح به جلسه بعد موکول شد.

آزادی‌خواه خاطرنشان کرد: در بررسی این طرح نماینده ستاد کل نیروهای مسلح در رابطه با مرزبانی حوزه الکترونیک و فضای مجازی نکاتی را مطرح کردند و عنوان کردند که (ما الان این قابلیت را داریم که سیستم فضای سایبری آمریکا را شنود کنیم) و در بحث مرزبانی فضای مجازی نیز اگر در حوزه کاری نیروهای مسلح باشد با توجه به اینکه وظیفه اصلی و ذاتی نیروهای مسلح مرزبانی است، این کار کار زیباتری خواهد بود و مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی افزود: نماینده وزارت ارتباطات مطالبی را مطرح کرد و عنوان کرد ما الان در فضای مجازی مدیریت و کنسول را داریم و هیچ مشکلی در این‌باره نداریم. در نهایت با توجه به اینکه لازم بود نمایندگان برخی دستگاه‌های دیگر نیز در این جلسه حضور داشته باشند و حضور نداشتند، رأی‌گیری در خصوص طرح مذکور به جلسه بعد موکول شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها