مشاور معاون زنان ریاست جمهوری:

هزاران پست مدیریتی برای زنان کم داریم

مشاور معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: برای تحقق 30 درصد پست های مدیریتی برای بانوان در بخش های مختلف، حدود 14 هزار پست مدیریتی کم داریم.

هزاران پست مدیریتی برای زنان کم داریم
کد خبر: 253945
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۳ ۱۲:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| زهرا جواهریان روز دوشنبه در چهارمین نشست تخصصی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشاوران وزرا و نمایندگان دستگاه های اجرایی افزود: باید جمع مدیران کل زنان در پست های مدیریتی عالی، میانی و پایه به 21 هزار و 184 مدیر زن برسد اما اکنون فقط هفت هزار و 255 نفر در این پست ها فعالیت دارند.


وی تصریح کرد: به همین منظور حدود 14 هزار پست مدیریتی برای زنان کم داریم و اگر بخواهیم این مصوبه دولت محقق شود باید در چهار سال آینده این تعداد زن در دستگاه ها اجرایی در پست های مدیریتی مشغول به کار شوند.


وی ادامه داد: ناگفته نماند که برخی دستگاه ها اصلا مدیر زن در سطح عالی ندارند، 12 دستگاه حتی یک مدیر عالی زن ندارند، 6 دستگاه نیز یک تا دو مدیر کل زن دارند، اگر چه رشد مدیریت زنان بیشتر در سطح پایه است.


وی اضافه کرد: اکنون جمع مدیران کل کشور 70 هزار و 610 نفر است که 63 هزار و 355 نفر آنها مرد و هفت هزار و 255 نفر زن هستند که معتقدم سطح زن و مرد با هم یکسان است اما سهم آنان از پست های مدیریتی با هم متفاوت است.


جواهریان خاطرنشان کرد: تعداد مدیران عالی زنان در سال 96 حدود 3،6 درصد بود و در سال 97 به رقم 3،9 رسید، این رقم در سطح مدیران میانی در سال 96 از 5،9 به 6،8 درصد در سال 97 رسیده است و مدیران سطح پایه نیز از 5،9 درصد در سال 96 به رقم 10،2 درصد در سال 97 افزایش یافته است.


وی با بیان اینکه مدیران زن در سطح پایه حدود 12 درصد رشد داشته است، گفت: مدیران زن در همه سطوح مدیریتی از 8،8 درصد در سال 96 به 10،3 درصد در سال جاری رسیده است.


مشاور معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: برای نمره دهی به دستگاه ها اقداماتی انجام شد که برخی دستگاه ها از منفی 2 تا نمره 18 را به خود اختصاص دادند اما قرار است سال بعد نمره دستگاه ها به صورت ویژه داده شود.


وی تصریح کرد: تعداد مدیران زن از 6 هزار و 225 نفر به هفت هزار و 255 نفر رسیده است که در مجموع 16،54 درصد رشد رسیده است این محاسبات به غیر از مدیران استانداری‌ها، بخشداری ها و فرمانداری ها است که تعداد مدیران در این سطح ها 60 درصد رشد داشته است.


جواهریان از مشاوران امور زنان و خانواده وزارت خانه ها و دستگاه های اجرایی خواست که بانک اطلاعاتی از مدیران زن توانمند را شناسایی تا به وزرا معرفی شوند تا این پست های مدیریتی تکمیل شود.


وی معتقد است تا زمانی که بانک اطلاعاتی درستی نداشته باشیم نمی توانیم کارهای اساسی انجام داد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها